Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Konference

Podzemní stavby Praha 2023

Česká tunelářská asociace ITA-AITES pořádala v posledních květnových dnech již 15. ročník mezinárodní konference „Podzemní stavby Praha 2023“. Akce se uskutečnila v Praze v hotelu Clarion za podpory Mezinárodní tunelářské asociace ITA-AITES, ISSMGE a ISRM. Součástí konference, která je pravidelně pořádána každé 3 roky, byla i odborná výstava a posterová sekce.

Mgr. Pavlína Mertl

V

letošním roce navštívilo konferenci celkem 657 účastníků z 30 zemí světa. Přítomnost významných odborníků nejen z evropských zemí opět potvrdil, že pražská konference patří mezi světovou špičku, která má díky svému odbornému programu, místu konaní i společenskému setkaní své pevné místo v žebříčku obdobných akcí.

Návštěvníci mohli během tří dnů navštívit 52 odborných přednášek překládaných do anglického jazyka. Součástí konference byla i panelová diskuse na téma Havárie tunelů – příčiny, rizika, opatření. Samotné konferenci předcházel nedělení doprovodný kurz, letošním tématem bylo: BIM – vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat. Účastnilo se ho 29 delegátů + 7 přednášejících.

Mezi přednášejícími odborníky nemohli chybět ani naši kolegové z firem Skupiny Metrostav. Ing. Horčička za Metrostav Norge odprezentoval dvě přednášky a dále vystoupili Ing. Faltýnek za Subterra a Ing. Fischer za BeMo Tunnelling. Zahraniční hosty a významné osobnosti přivítal proslovem Ing. Ivan Hrdina, předseda České tunelářské asociace.

Nový projekt

Oprava památky

Na přelomu května a června byla slavnostně zahájena rekonstrukce a dostavba kulturního domu Slavie v Českých Budějovicích, kterou zrealizují kolegové z jihočeského zastoupení Metrostavu DIZ v roli lídra zhotovitelského sdružení.

RED, vizualizace Chaix & Morel et Associés

P

oklepu základního kamene se zhostil ředitel oblastního zastoupení Ing. Martin Stašek, vedoucím projektu je Ing. Josef Špaček.Stavba by měla být dokončena do září 2025 a zahrnuje rekonstrukci, díky níž začne historická budova odpovídat požadavkům na provoz v 21. století. Součástí projektu je i přístavba rozšiřující kapacitu sálu a vznikne i další sál.

Kulturní dům Slávie na jižním okraji historického centra Českých Budějovic byl postaven v letech 1871–1872 jako německý Spolkový dům. V 90. letech budovu získaly Městské kulturní domy a dlouhodobě se zde pořádají koncerty, taneční kurzy i plesy. Objekt je chráněnou kulturní památkou.

BeMo Tunnelling

BeMo ve Velké Británii: tunel pod Stonehenge a další velká díla

Týmy dceřiné společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) pracují na velmi zajímavých stavebních zakázkách: budou realizovat tunel Stonehenge na silnici A303, hloubí spojovací tunely v jaderné elektrárně Hinkley Point C a vyšlou specialisty na stavbu vysokorychlostní železnice High Speed 2.

Thomas Wechner, foto National Highways

D

ne 8. září 2022 jsme společně s našimi partnery v rámci sdružení FCC, Webuild, BeMo s naším budoucím investorem National Highways podepsali smlouvu na realizaci zakázky A303 Tunel Stonehenge (vizualizace). Stěžejním bodem tohoto projektu je dvoutubusový 3,1 km dlouhý tunel Stonehenge, který je cca 200 m jižním směrem vzdálen od památkově chráněného legendární monumentu. Projekt navíc zahrnuje čtyři zelené mosty pro zvěř, jeden nadjezd a jeden 160 m dlouhý dálniční most v trase stejně jako složité silniční napojení. Etapa projektování by měla být zahájena na začátku příštího roku a na ni má následovat šestiletá etapa výstavby. Zprovoznění je naplánováno na rok 2030.

Hinkley Point C a další

Mezi tunely vyraženými metodou TBM a šesti šachtami v Bristol Channel, které jsou ve fázi výstavby, musí být technologií NRTM vyhloubeno šest cca 25 m dlouhých spojovacích tunelů (propojek). Jedná se o tzv. Off-Shore Tunnel-Shaft Connections. Společnost BeMo svému dlouholetému partnerovi ve Velké Británii, firmě Balfour Beatty, poskytuje technickou pomoc při provádění ražeb. Tento tým je složen ze dvou senior inženýrů SCL a několika mistrů a předáků. 

dvoutubusový Tunel Stonehenge bude 3,1 km dlouhý a vzdálen asi 200 m od legendárních menhirů

Na projektu vysokorychlostní železnice High Speed 2 má společnost BeMo přibližně od poloviny tohoto roku vyslat své specialisty tuneláře, aby aktivně podpořili výstavbu tunelů Long Itching­ton Wood a Bromford.

V květnu 2023 byla předložena technická nabídka na projekt HARP (Haweswater Aqueduct Resilience Programme). Jedná se o 50 km dlouhý vodní tunel nacházející se severně od Manchesteru. Celkový nabídkový proces potrvá až do začátku příštího roku.

Koncem května jsme rovněž předložili nabídku na projekt Lower Thames Crossing. Dvoutubusový téměř 4,5 km dlouhý silniční tunel o průměru kolem 16,5 m má propojit jižní břeh Temže se severním. Obdrželi jsme také nabídkové podklady k projektu Station Capacity Upgrade Project at Elephant & Castle a společně s naší partnerskou společností ve Velké Británii, firmou MorganSindall, se nyní budeme věnovat vypracování nabídky k tomuto velice zajímavému projektu tunelu, který bude zhotoven metodou NRTM. Zdař Bůh!

 

Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B
Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2023, Konference
Metrostav 10/2023, Nový projekt
Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2023, Ptáme se
Metrostav 10/2023, Fotosloupek
Metrostav 10/2023, BES
Metrostav 10/2023, Číslo
Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě
Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny
Metrostav 10/2023, Divize 8
Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu
Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2023, Sloupek odborů
Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem
Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B

Nové garáže u metra B

Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2023, Konference

Konference

Metrostav 10/2023, Nový projekt

Nový projekt

Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2023, BES

BES

Metrostav 10/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Metrostav 10/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu

Osobnost Metrostavu

Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2023, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem

Legendární veslařský závod s Metrostavem

4

Sending statistics …

Rendering BeMo Tunnelling (309239): (1/2) (0 ms)

Rendering Nový projekt (309225): (1/2) (3 ms)

Rendering Konference (309283): (1/3) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7494/item1025883-small.jpg

 i7494/item1025884.svg

 i7494/item1025882.svg

 i7494/item1025557-small.jpg

 i7494/item1025556.svg

 i7494/item1025561-small.jpg

 i7494/item1025560.svg