-
Metrostav
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
Nové garáže u metra B
Motoristům z Prahy 13 i těm, kdo do hlavního města dojíždějí ve směru od Plzně, už brzy zjednoduší život nový parkovací dům pro 379 aut – 182 z nich bude patřit místním rezidentům a zbytek poslouží pro P+R. Garáže vyrostly jen pár set metrů od konce Rozvadovské spojky a v těsné blízkosti stanice metra linky B Nové Butovice.
10
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
19. června 2023
ročník 35
Nové garáže u metra B
Motoristům z Prahy 13 i těm, kdo do hlavního města dojíždějí ve směru od Plzně, už brzy zjednoduší život nový parkovací dům pro 379 aut – 182 z nich bude patřit místním rezidentům a zbytek poslouží pro P+R. Garáže vyrostly u konce Rozvadovské spojky a v blízkosti stanice metra linky B Nové Butovice. Od prosince 2021 je budoval tým Ing. Josefa Holady z Metrostavu DIZ a pro veřejnost by se měly slavnostně otevřít 23. června.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
arkovací dům nazvaný Petržílkova podle jedné ze tří ulic, které vymezují jeho půdorys, vznikl na místě placeného parkoviště pro 115 aut. Pro hlavní město Prahu jej vystavělo dodavatelské sdružení firem Trigema Building a Metrostav DIZ a po zprovoznění by měl ve svém okolí snížit intenzitu dopravy a tím zlepšit životní prostředí.
„Zabrat nám dal zejména začátek stavby. V minimálním prostoru staveniště jsme museli vyhloubit a zajistit plošně rozsáhlou a až deset metrů hlubokou stavební jámu, z níž jsme vyvezli téměř 20 000 m3 výkopku. V hustě zalidněné lokalitě byly náročné i přeražby původních kanalizací,“ vzpomíná Ing. Holada.
Právě dokončený parkovací dům Petržílkova navrhli architekti ze studia Qarta, kteří se snažili nízkou protáhlou budovu odlehčit a přizpůsobit městskému okolí. Má tři podzemní a tři nadzemní podlaží, všechna výškově dělená po půl patře. Od 2. NP výchozí hmota budovy nad půdorysem asi 66 x 33 m v podélném směru zhruba o 15 metrů ustupuje. V příčném směru je řešena jako šestitrakt, kde každé půlpatro má hlavní středovou komunikaci a oboustranný systém kolmých parkovacích stání. Jednotlivé úrovně jsou propojeny dvěma dvojicemi poloramp. Základní hmotu parkovacího domu doplňují exteriérová schodiště a výtahový tubus.
architekti se snažili budovu odlehčit a přizpůsobit městskému okolí
Objekt je založený na základové desce podepřené velkoprůměrovými pilotami. Spodní stavbu vytvořila železobetonová konstrukce z vodostavebního betonu, nadzemní nosný skelet kombinující sloupy a stěny provedli – stejně jako ostatní železobetonové konstrukce – betonáři z divize 6 Metrostavu pod vedením Ing. Petra Benháka. Obvodový plášť otevřeně koncipované budovy lemují nerezové sítě, které zajišťují hrany jednotlivých podlaží proti pádu aut a osob, a předsazené svislé hliníkové lamely. Hlavní část parkovacího domu kryje extenzivní vegetační střecha.
Za pár let si už na první pohled nikdo nevšimne, čemu budova v Petržílkově ulici slouží, tři nadzemní patra se 197 parkovacími místy P+R zakryje závoj popínavých rostlin zasázených podél téměř celého obvodu objektu. Jestli v něm bude stačit dvanáct stání naplánovaných pro nabíjení elektromobilů a 20 cyklostojanů, to ukáže až budoucnost.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
LÍDŘI STAVEBNICTVÍ NA PRAŽSKÉM HRADĚ
Dne 8. června se konala klíčová konference Setkání lídrů českého stavebnictví, kde zazněla témata jako vliv inflace na odvětví či nedostatek pracovních sil. Mezi hlavními řečníky vystoupil generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran.
OCENĚNÍ PRO NAŠE PROJEKTY
V Městské knihovně v Praze byly počátkem června předány ceny soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku. Za Metrostav ocenění obdržely projekty: Modernizace lodního výtahu VD Orlík, Modernizace trati Veselí n/L – Tábor a Rekonstrukce mostu v Horšovském Týnu. Gratulujeme!
MÁJOVÁ VÝZVA VE FINÁLE
Děkujeme všem, kteří se zúčastnili Májové výzvy aplikace SportujeM a pohybem přispěli ke splnění cíle. Finanční dar 20 000 Kč putuje do Klokánku v Žatci a stejnou částkou jsme podpořili i stavbu sportoviště pro hendikepované děti z centra Prointepo v Hradci Králové. Rádi přivítáme nové tváře v Prázdninové výzvě! Informace najdete na intranetu Skupiny Metrostav.
Konference
Konference
Podzemní stavby Praha 2023
Česká tunelářská asociace ITA-AITES pořádala v posledních květnových dnech již 15. ročník mezinárodní konference „Podzemní stavby Praha 2023“. Akce se uskutečnila v Praze v hotelu Clarion za podpory Mezinárodní tunelářské asociace ITA-AITES, ISSMGE a ISRM. Součástí konference, která je pravidelně pořádána každé 3 roky, byla i odborná výstava a posterová sekce.
Mgr. Pavlína Mertl
letošním roce navštívilo konferenci celkem 657 účastníků z 30 zemí světa. Přítomnost významných odborníků nejen z evropských zemí opět potvrdil, že pražská konference patří mezi světovou špičku, která má díky svému odbornému programu, místu konaní i společenskému setkaní své pevné místo v žebříčku obdobných akcí.
Návštěvníci mohli během tří dnů navštívit 52 odborných přednášek překládaných do anglického jazyka. Součástí konference byla i panelová diskuse na téma Havárie tunelů – příčiny, rizika, opatření. Samotné konferenci předcházel nedělení doprovodný kurz, letošním tématem bylo: BIM – vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat. Účastnilo se ho 29 delegátů + 7 přednášejících.
Mezi přednášejícími odborníky nemohli chybět ani naši kolegové z firem Skupiny Metrostav. Ing. Horčička za Metrostav Norge odprezentoval dvě přednášky a dále vystoupili Ing. Faltýnek za Subterra a Ing. Fischer za BeMo Tunnelling. Zahraniční hosty a významné osobnosti přivítal proslovem Ing. Ivan Hrdina, předseda České tunelářské asociace.
Nový projekt
Nový projekt
Oprava památky
Na přelomu května a června byla slavnostně zahájena rekonstrukce a dostavba kulturního domu Slavie v Českých Budějovicích, kterou zrealizují kolegové z jihočeského zastoupení Metrostavu DIZ v roli lídra zhotovitelského sdružení.
RED, vizualizace Chaix & Morel et Associés
oklepu základního kamene se zhostil ředitel oblastního zastoupení Ing. Martin Stašek, vedoucím projektu je Ing. Josef Špaček.Stavba by měla být dokončena do září 2025 a zahrnuje rekonstrukci, díky níž začne historická budova odpovídat požadavkům na provoz v 21. století. Součástí projektu je i přístavba rozšiřující kapacitu sálu a vznikne i další sál.
Kulturní dům Slávie na jižním okraji historického centra Českých Budějovic byl postaven v letech 1871–1872 jako německý Spolkový dům. V 90. letech budovu získaly Městské kulturní domy a dlouhodobě se zde pořádají koncerty, taneční kurzy i plesy. Objekt je chráněnou kulturní památkou.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
BeMo ve Velké Británii: tunel pod Stonehenge a další velká díla
Týmy dceřiné společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) pracují na velmi zajímavých stavebních zakázkách: budou realizovat tunel Stonehenge na silnici A303, hloubí spojovací tunely v jaderné elektrárně Hinkley Point C a vyšlou specialisty na stavbu vysokorychlostní železnice High Speed 2.
Thomas Wechner, foto National Highways
ne 8. září 2022 jsme společně s našimi partnery v rámci sdružení FCC, Webuild, BeMo s naším budoucím investorem National Highways podepsali smlouvu na realizaci zakázky A303 Tunel Stonehenge (vizualizace). Stěžejním bodem tohoto projektu je dvoutubusový 3,1 km dlouhý tunel Stonehenge, který je cca 200 m jižním směrem vzdálen od památkově chráněného legendární monumentu. Projekt navíc zahrnuje čtyři zelené mosty pro zvěř, jeden nadjezd a jeden 160 m dlouhý dálniční most v trase stejně jako složité silniční napojení. Etapa projektování by měla být zahájena na začátku příštího roku a na ni má následovat šestiletá etapa výstavby. Zprovoznění je naplánováno na rok 2030.
Hinkley Point C a další
Mezi tunely vyraženými metodou TBM a šesti šachtami v Bristol Channel, které jsou ve fázi výstavby, musí být technologií NRTM vyhloubeno šest cca 25 m dlouhých spojovacích tunelů (propojek). Jedná se o tzv. Off-Shore Tunnel-Shaft Connections. Společnost BeMo svému dlouholetému partnerovi ve Velké Británii, firmě Balfour Beatty, poskytuje technickou pomoc při provádění ražeb. Tento tým je složen ze dvou senior inženýrů SCL a několika mistrů a předáků.
dvoutubusový Tunel Stonehenge bude 3,1 km dlouhý a vzdálen asi 200 m od legendárních menhirů
Na projektu vysokorychlostní železnice High Speed 2 má společnost BeMo přibližně od poloviny tohoto roku vyslat své specialisty tuneláře, aby aktivně podpořili výstavbu tunelů Long Itchington Wood a Bromford.
V květnu 2023 byla předložena technická nabídka na projekt HARP (Haweswater Aqueduct Resilience Programme). Jedná se o 50 km dlouhý vodní tunel nacházející se severně od Manchesteru. Celkový nabídkový proces potrvá až do začátku příštího roku.
Koncem května jsme rovněž předložili nabídku na projekt Lower Thames Crossing. Dvoutubusový téměř 4,5 km dlouhý silniční tunel o průměru kolem 16,5 m má propojit jižní břeh Temže se severním. Obdrželi jsme také nabídkové podklady k projektu Station Capacity Upgrade Project at Elephant & Castle a společně s naší partnerskou společností ve Velké Británii, firmou MorganSindall, se nyní budeme věnovat vypracování nabídky k tomuto velice zajímavému projektu tunelu, který bude zhotoven metodou NRTM. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jiří Hudec
vedoucí střediska teplovodů Metrostavu DIZ
Na konci roku 2019 dostal pracovní nabídku od ředitele divize 8 Metrostavu v rámci provozu Jádro k řízení zakázek v segmentu vytápění a energetiky. V té době se již realizovaly zakázky na rekonstrukcích vytápěcích soustav v Táboře a v Nitře. Především vztahy u této zakázky byly dosti napjaté, a tak se inženýr Hudec po vzájemné dohodě zapojil do řešení situace. Po prvním roce v pozici vedoucího projektu bylo v provozu Jádro vytvořeno středisko teplovodů a Jiří Hudec začal řídit větší týmy spolupracovníků.
Čemu aktuálně se věnujete, na čem pracujete?
V současné době v našem středisku realizujeme zakázky jednak v České republice a jednak na Slovensku. Aktuálně mohu zmínit projekt, na němž pracujeme ve sdružení, týká se rekonstrukce parních rozvodů na horkovodní v Olomouci pro společnost Veolia. Také jsme dokončili nové přípojky tepelných rozvodů v Jihlavě pro společnost Jihlavské kotelny a dále realizujeme tepelný napáječ v Prievidzi ve sdružení několika firem. V letošním roce jme si začali již v provozu Jádro samostatně zpracovávat nabídky do výběrových řízení.
Můžete představit středisko teplovodů?
Toto středisko bylo založeno, aby samostatně řešilo realizaci zakázek v teplárenství a energetice. Aktuálně se podařilo vytvořit týmy pracovníků, kteří jsou schopni řídit zakázky. Současně se daří také technicky podporovat možné investory z pohledu odborného posouzení připravovaných projektů a tím rozvíjet další spolupráci.
Co se již v rámci střediska povedlo?
Od mého nástupu se mi podařilo na spolupracovníky přenést své dlouholeté zkušenosti z oblasti energetiky, řízení zakázek a především komunikace jak mezi samotnými členy kolektivů, tak ve vztahu ke zhotovitelům a objednatelům. Kolektiv jsme doplnili novými pracovníky a dostali naši společnost do povědomí v oblasti teplárenství.
Jaké konkrétní projekty byste rád vzpomenul?
Podařilo se nám úspěšně dokončit mnohaletý projekt v Nitře pro Nitranskou teplárenskou společnost. Zakázka se týkala napojení obytných čtvrtí Klokočina a Diely na jeden centrální zdroj. U tohoto projektu se kromě výměny stávajících rozvodů a jejich nahrazení předizolovaným potrubím musely do nově zrealizované soustavy přepojit nové předávací stanice. Podařilo se také navázat dobrou spolupráci se společnostmi Veolia a Jihlavské kotelny.
Co je pro zakázky v teplárenství specifické?
V současné době je pro zakázky v energetice typické, že se téměř všechny realizují především s podporou dotačních programů. To samozřejmě znamená větší administrativní zátěž na naše realizační týmy. A obecně z hlediska zakázek v teplárenství je specifické, že většinu prací musíme zahájit po topné sezoně a dokončit před následující topnou sezonou, tedy v průběhu srpna a září. Protože se každý zásah do vytápění a ohřevu teplé vody vždy dotýká obyvatel domů, sídlišť a měst, je nutná neustálá vstřícnost a ochota k vysvětlování.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Údržba Silnic: setkání starostů a prohlídka techniky
Již tradičně uspořádala dceřiná společnost Údržba Silnic s.r.o. posezení starostů, které letos proběhlo 1. června.
Celou akci zahájil úvodním slovem ředitel společnosti Milan Doležal a následně byl přítomným představen předmět činnosti společnosti, mezi nějž patří letní a zimní údržba silnic, vodorovné i svislé dopravní značení, dopravně-inženýrská opatření, osazování svodidel a opravy vozovek. Představeno bylo strojní vybavení (snímky) a zejména nově pořízené investice, které umožňují poskytování ještě kvalitnějších služeb. Bohatý program byl dále vyplněn prohlídkou areálu střediska údržby Červený Hrádek u Sedlčan, kde je zároveň i sídlo společnosti.
BES
BES
Dalších deset kilometrů Labské cyklostezky!
Společnost BES získala zakázku na výstavbu nové cyklostezky z Kostelce nad Labem do Tuhaně o celkové délce 10,3 km. Objednatelem je Krajská správa silnic Středočeského kraje.
Jakub Ryšavý
tavba je rozdělena do dvou etap, přičemž první etapa realizovaná od dubna do října 2023 začíná v obci Kozly u Tišic a končí v Tuhaňi, délka tohoto úseku je 5,16 km. Druhá etapa bude probíhat v roce 2024 a tato část stezky povede z Kostelce nad Labem, končí v Kozlech u Tišic. Úsek je dlouhý 4,6 km.
Trasa celé cyklostezky vede podél břehu Labe v nezastavěném území a naváže na již postavené a užívané části Labské cyklostezky. Nový úsek vybudujeme s asfaltovým povrchem na ploše 28 tisíc m2 a při pokládce zpracujeme ve dvou vrstvách 10,5 tisíce tun asfaltových směsí. Položíme také celkem 18 km betonových obrubníků v obou směrech a za nimi budeme provádět kameninovou rovnaninu. Součástí celé cyklostezky budou odpočinková místa s lavičkami a stoly v celé délce trasy.
Stavba poskytne cyklistickou infrastrukturu pro místní obyvatele, kteří se přepravují mezi obcemi, a vznikne další část dálkové mezinárodní cyklotrasy Labská stezka. Jde o dálkovou cyklotrasu, která je, jak již název napovídá, vedena především podél toku řeky Labe v ČR i v Německu. Délka trasy od pramene řeky v Krkonoších až do německého města Cuxhaven, kde řeka ústí do Severního moře, dosahuje téměř 1300 km.
Číslo
číslo
320
Tolik metrů měří Staroměstský jez v Praze, jehož rekonstrukci dokončují stavbaři divize 6.
Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě
Až v polovině září vstoupí první diváci do rekonstruovaného Jiráskova divadla v České Lípě, budou příjemně překvapeni. Nevzhledná budova, která nebyla od 70. let minulého století prakticky rekonstruována, se díky divizi 8 přeměnila v zajímavý objekt s úchvatným interiérem.
Divize 8 v České Lípě
Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě
Až v polovině září vstoupí první diváci do rekonstruovaného Jiráskova divadla v České Lípě (foto), budou příjemně překvapeni. Nevzhledná budova, která nebyla od 70. let minulého století prakticky rekonstruována, se díky divizi 8 přeměnila v zajímavý objekt s úchvatným interiérem.
Martina Vampulová, foto Vít Černý
esta k novému českolipskému divadlu ovšem nebyla vůbec jednoduchá. O rekonstrukci budovy se ve městě diskutovalo skoro dvacet let. Radnice původně zvažovala dokonce výstavbu nové divadelní budovy, rozmýšlelo se také o přesunu divadla do kulturního domu Crystal, ale nakonec se město vrátilo k myšlence budovu Jiráskova divadla zrekonstruovat. A výsledek určitě stojí za to. „Kromě 1. nadzemního podlaží, původních sklepů, obvodových konstrukcí sálu a stěn ve druhém nadzemním podlaží a přilehlého zázemí sálu se bouralo vše včetně střech, podlah, a dokonce celé jedné budovy,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Aleš Kunca. Zásadním způsobem se změnila dispozice divadla, když zůstalo zachované pouze jeviště. Hlavní vstup se ze dvora Jiráskovy ulice přestěhoval do pěší zóny Panské ulice. K nepoznání se změnil i divadelní sál. Nevyhovující hlediště a jeden balkon bylo třeba zbourat a na jejich místě stavbaři vybudovali nové hlediště se dvěma balkony. Střecha sálu se zvedla, aby byl prostornější, a původní sklepy se podařilo přebudovat na reprezentativní prostor Café a salonku pro herce. Vznikla i nová, krásná foyer, ve kterých lze uspořádat menší akce jako vernisáže nebo komorní koncerty.
Za pomoci mikrovln
„Velice náročná byla sanace budovy, kdy nám trvalo v podstatě rok a půl, než jsme dali staticky vše do stavu vhodného k další stavbě. A velice náročný úkol na nás čekal při koordinaci projektové části. Ta totiž musela být z velké části přepracována, aby jednotlivé technologie fungovaly, jak mají,“ popisuje Ing. Kunca a zmiňuje mimo jiné také mikrovlnnou technologii k sanaci dřeva, kterou stavbaři použili na podlahu jeviště. Renovací prošel i historický lustr, který zůstal dominantou divadla. Pochází pravděpodobně z 50. let minulého století, ale původního výrobce se bohužel nepodařilo dohledat, protože jich v regionu působí víc. Obnovy se nakonec ujal zkušený odborník, který elektrické i kovové součásti repasoval a rozbité skleněné části nahradily ty nově vyfoukané.
jiráskovo divadlo je vybaveno moderními audiovizuálními technologiemi a promyšleným scénickým osvětlením
Českolipské Jiráskovo divadlo neprošlo obnovou pouze zvenčí, ale i uvnitř, kam diváci nemají přístup. Je vybaveno sofistikovanými audiovizuálními a jevištními technologiemi, k dispozici je promyšlené scénické osvětlení v sále i přilehlých prostorách, které je možné řídit z režie, případně vzdáleně pomocí počítače. Takovými nadstandardními technologiemi se může chlubit jen málokterý kulturní stánek. A věřme, že v obnovené divadelní budově budou na diváky vedle architektonických zážitků čekat i ty herecké.
Pod dohledem archeologů
Českolipští archeologové pod dnešním prostorem šatny našli pětici velice zajímavých jímek s dřevěnou konstrukcí, pravděpodobně studně, které skrývaly zvířecí kosti, velké množství středověkých keramických střepů a také dvě zcela zachovalé nádoby – zdobený keramický hrnec o výšce 12 centimetrů a džbánek vysoký 17 centimetrů. Datací dřeva odborníci následně zjistili, že jímky pocházejí z přelomu 13. a 14. století.
Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny
Dceřiná společnost Metrostav Norge AS začala vloni na podzim s výstavbou silničního mostu Nerlandsøybrua na západním pobřeží středního Norska (snímky). Stavbaři budují v současnosti základy pro pilíře v moři. Musejí se vyrovnat s drsnými severskými podmínkami, a to především při přepravě technologií a materiálu po moři.
Metrostav Norge
Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny
Dceřiná společnost Metrostav Norge AS začala vloni na podzim s výstavbou silničního mostu Nerlandsøybrua na západním pobřeží středního Norska (snímky). Stavbaři budují v současnosti základy pro pilíře v moři. Musejí se vyrovnat s drsnými severskými podmínkami, a to především při přepravě technologií a materiálu po moři.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv stavby
oceánských vodách se běžně vyskytuje silný vítr a vlny přesahující deset metrů. To nám může nadělat problémy při zavážení lodního jeřábu či pontonů na zakládání mostu. Samotná mostní konstrukce naštěstí takové zátěži odolávat nemusí, předpokládají se maximálně metrové vlny,“ upřesňuje Matěj Novotný, vedoucí projektu ze společnosti Metrostav Norge AS.
Nový betonový most překlene úžinu mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøya. Nahradí tak původní most vybudovaný v roce 1968, který již nesplňuje technické a bezpečnostní parametry na aktuální dopravní zatížení a po dokončení nového přemostění bude stržen. Nová konstrukce bude mít délku 574 metrů a osm polí. Součástí mostovky o šířce 11,5 metru bude i oddělená cesta pro pěší a cyklisty.
Zkušenosti z Lososí stezky
„Hlavní pole s rozpětím 140 metrů a dvě boční pole vybudujeme metodou letmé betonáže, při níž se betonuje postupně do bednění na speciální pohyblivé konstrukci. Na ostatní pole použijeme metodu přesuvné skruže, při níž budeme pomocí lodního jeřábu osazovat základ o hmotnosti 320 tun. Šest ze sedmi pilířů budeme muset založit na vrtaných pilotách do mořského dna. Při stavbě se můžeme částečně opřít o zkušenosti načerpané na Lososí stezce, většina technologií však bude jiná, takže půjde zároveň o výzvu,“ doplňuje Matěj Novotný.
Protože úžinou mezi ostrovy plují i větší lodě, výška mostu je projektována 27 metrů nad hladinou moře a po celou dobu výstavby budou muset stavbaři zachovat průplavní profil 50 x 20 metrů. Nedaleko lokality leží přístav s permanentním provozem.
Vloni v listopadu proběhlo slavnostní kopnutí do země, a to doslova. Norové totiž místo běžnějšího poklepání základního kamene, jak je zvykem u nás, zvolili rituál s rýčem. V souvislosti s přínosy projektu upozornili přítomní politici a úředníci nejen na neúnosný technický stav stávajícího mostu, ale i na zvýšení komfortu a bezpečnosti pro pěší a cyklisty.
S využitím modelování BIM
Společnost Metrostav Norge AS pracuje na zakázce se svým tradičním partnerem, norskou firmou Bertelsen & Garpestad AS. Jejím úkolem bude postavit přilehlé silniční úseky o souhrnné délce 600 metrů. Cena zakázky v přepočtu přesahuje jednu miliardu korun českých a výstavba by měla být dokončena v závěru příštího roku. Zajímavostí projektu je, že v dokumentaci ke stavbě převažují 3D modely vytvořené pomocí technologie BIM.
Divize 8
Divize 8
Z Mimoně na hranici libereckého kraje po novém asfaltu
Počátkem června byla slavnostně ukončena druhá etapa stavby Silnice II/268 z Mimoně na hranici Libereckého kraje (foto). Přestřižení pásky se za tým divize 8 zúčastnili Ing. Jan Syrůček a Ing. Vít Vidai, vedoucí projektu.
RED, foto Vít Černý
rojekt zahrnoval opravu komunikace v délce 12,4 km. Kromě samotné opravy silnice, jejíž povrch byl místy v dezolátním stavu, přinesla rekonstrukce také opravy propustků a mostů, nové chodníky, dopravní značení a veřejné osvětlení.
Založení mostu přes Ploužnický potok si vyžádalo změny a značnou míru improvizace. Při demolici stávajícího mostu bylo zjištěno, že nelze založit plošně, ale třeba použít hlubinné založení. Kromě zjištění nutnosti použití hlubinného bylo třeba vyřešit místní vodní tok. Hloubka základové spáry vycházela pod úrovní vodní hladiny. Geologický profil předpokládal skalní masiv v hloubce cca 8,5 m od úrovně vrtání. Při průzkumu na místě bylo zjištěno, že únosné podloží se nenachází v hloubce 8,5 m, ale v hloubce 16 m. To vedlo k upřesnění způsobu založení, respektive byly dvě možnosti: klasické pilotové založení nebo beraněné prefabrikované piloty. Druhá možnost byla jediným flexibilním řešením.
Rekonstrukce komunikace se zajímavým způsobem promítla i do proměny intravilánu obce Kuřívody, kde byla vybudována nová okružní křižovatka.
Pracovní příležitosti
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Skupina Metrostav je sdružení společností s dlouholetou a úspěšnou historií ve všech oborech stavebnictví, za kterou stojí především práce našich lidí. Jsme vyhledávaným a stabilním zaměstnavatelem, který drží slovo.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v České republice a v Evropě stejně jako menší projekty v regionech.
Moderní technologie, nové trendy a hlavně týmová práce
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně).
Příspěvky a péče o zdraví
Na stravování přispíváme 85 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování. Na podporu zdraví nabízíme také Multisportku za zvýhodněnou cenu.
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na zájezdy od CK Čedok, VIP program v Datartu, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Osobnost Metrostavu
Osobnost Metrostavu
Vzpomínka na našeho kolegu, kamaráda a osobnost Metrostavu
Mnohým stavbařům na konci května zabolelo u srdce a z běhu života je vytrhla zpráva, že 30. 5. 2023 nás ve věku 90 let navždy opustil pan Ing. Jaromír Pavlíček. Zasadil se o významné stavby a s Metrostavem v průběhu uplynulého půlstoletí prožil snad všechno, co firmu potkalo.
ako kluk prý pan Jaromír Pavlíček tvrdil, že jednou bude buď pilotem, nebo „vodním inženýrem“, a tento dětský sen si skutečně splnil. Pilotní průkaz na bezmotorový letoun získal už v 16 letech a od větroňů ho odlákalo až studium na ČVUT, kde se rozhodl věnovat inženýrskému stavitelství. A dobře, že se tak stalo!
Poté, co pan Jaromír Pavlíček v roce 1957 nastoupil do Vodních staveb, odjel na svou první stavbu – přehradu Jesenice na řece Odravě u Chebu. „Výběr zaměstnavatele tehdy nebyl možný, existovaly tzv. umístěnky. Umístěnku jsem dostal do Vodních staveb Sezimovo Ústí a tam mě kádrový referent Novotný poslal do Chebu. Dál od Prahy už to nešlo, ale při pohledu zpátky jsem toho vůbec nelitoval. Každá přehrada je vrcholné inženýrské dílo. A prožil jsem tam čtyři zajímavá a krásná léta,“ vyprávěl Jaromír Pavlíček při tvorbě pamětní knihy Metrostav 50. Do Prahy se vrátil v roce 1961 a jako stavbyvedoucí působil například na stavbě Proplachovací kanál Maniny.
S Metrostavem a s klíčovou dopravní stavbou našeho hlavního města se jeho osud spojil v roce 1969, kdy se stal stavbyvedoucím na stavbě stanice metra Muzeum. A následovaly náročné projekty: v roce 1971 se stal hlavním stavbyvedoucím ve stanici metra Vyšehrad (původně Gottwaldova), v letech 1974 až 1976 byl hlavním stavbyvedoucím stanice metra Dejvická (původně Leninova).
V roce 1977 byl pan Jaromír Pavlíček jmenován vedoucím provozní jednotky 1 Metrostavu a posléze ředitelem divize 1 (od 1. 7. 1991). Během jeho sedmnáctiletého působení postavila provozní jednotka/divize 1 deset stanic metra: Dejvická, Vltavská, Nádraží Holešovice (původně Fučíkova), Staroměstská, Anděl (původně Moskevská), Pražská v Moskvě, Radlická, Jinonice, Lužiny a Stodůlky. Realizovala také Centrální dispečink MHD, tělocvičnu TJ Pankrác a další stavby.
V roce 1994 pan Pavlíček nastoupil do centrály Metrostavu. Byl zástupcem výrobně-technického ředitele, v roce 2001 se stal vedoucím kanceláře generálního ředitele Metrostavu a v roce 2009 vedoucím kanceláře prezidenta Skupiny Metrostav. Do poloviny roku 2019 působil také jako předseda redakční rady našich firemních novin. Pan Jaromír Pavlíček pro Metrostav zkrátka žil a je příkladem pro další generace.
Pan Jaromír byl silný i tím, že zůstal vždy slušný i ve vypjatých situacích.
Bylo pro nás všechny ctí s ním spolupracovat a zažít tu výjimečnou atmosféru laskavosti, kolegiality a upřímnosti.
Pane inženýre, Míro, vzpomínáme a děkujeme!
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Na odborný výcvik připraveni!
Naši noví smluvní žáci (foto) z Akademie řemesel Praha – Střední školy technické na Zeleném pruhu si ve čtvrtek 1. června převzali pracovní oblečení, ochranné pomůcky a profesní nářadí.
RED, foto Zuzana Junková
atěj, Pavel, Honza, Jakub a Milan. Pět učňů různých oborů, kteří patří mezi naše nové smluvní žáky a v prostorách Akademie řemesel se sešli spolu se svými patrony, aby nafasovali ochranné pomůcky a náčiní. Rozhodli se, že praxi začnou v Metrostavu. Zedník Milan a elektrikář Matěj už zkušenost s praxí u nás mají, jsou totiž ve druhém ročníku. „Jezdíme po stavbách a vždy se setkáváme s něčím novým. Tu připravujeme v bytech rozvaděče, jindy pokládáme datové kabely, je to zajímavé,“ říká Matěj.
Kluci z prvního ročníku – strojní mechanik (zámečník) Pavel, tesař Honza a truhlář Jakub – míří letos na praxi do naší společnosti poprvé. „Je fajn, že už teď vím, kde budu po škole pracovat. Metrostav je velká firma a věřím, že i spolehlivá,“ vysvětluje Honza. Jakuba motivovala skutečnost, že u Metrostavu pracují oba jeho rodiče…
Přejeme nejen těmto klukům, ale i ostatním novým smluvním žákům, aby si v dílnách a na stavbách našli „to své“ a podíleli se na realizaci celé řady krásných projektů.
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Sloupek odborů
Sloupek odborů
Den dětí na Trnávce
V letošním roce rozhodl Výbor Základní organizace o zopakování Dne dětí v našem rekreačním středisku uprostřed Vysočiny – na Trnávce. Loňská akce zde totiž byla velmi úspěšná a zaznamenali jsme jen pozitivní ohlasy.
Ing. Petr Půta
ro děti byl opět nachystán bohatý program a rodiče si mezitím mohli užít volné chvilky na terase u kávy a drobného občerstvení.
Zhruba polovina účastníků přijela autobusem z Prahy, druhá polovina dorazila po vlastní ose automobily. Dopolední program byl ve znamení po loňském roce již oblíbené prezentace psovodů od místních hasičů. Ukázky tréninku i her, ukázky hledání pohřešované osoby apod. Program doplnil šermíř – nadšený amatérský sběratel historických zbraní. Děti si vyzkoušely hmotnost starodávných mečů apod.
Po vydatném obědě, vynikající svíčkové, byly děti rozděleny do skupin, které tentokrát vedly přítomné matky a hospodářka ZO, a plnily zadané úkoly – lanové centrum, slalomová dráha apod. Oblíbené stanoviště bylo také malování na obličej a zaplétání barevných copánků (alespoň pro holčičky). Následně skupina zkušených parkouristů předváděla svoje umění, přičemž po svém krátkém představení osobně děti v několika skupinách učili některé své triky.
Program v příjemném počasí velmi rychle utekl a zbývalo rozdat jen balíčky na cestu (samozřejmě s oblíbenými řízky) domů. Zaznamenali jsme vesměs nadšené reakce dětí, ale i dospělých, kteří mohli celý den vše pozorovat v klidu z terasy rekreačního střediska.
Dne dětí se zúčastnily nejen děti členů naší odborové organizace, ale také nečlenů z řad Metrostavu. Všichni si tak mohli prohlédnout celý areál, kde aktuálně probíhají dílčí úpravy v dalších dvou pokojích hlavního objektu. Pro zájemce o ubytování lze najít více informací (mimo jiné i rezervační kalendář a ceník) na stránkách naší organizace www.odborymetrostav.cz. Zde mohou nalézt i informace (a rezervační kalendář) také o druhém rekreačním středisku na pomezí Krkonoš a Jizerských hor v Pasekách nad Jizerou.
Legendární veslařský závod s Metrostavem
Vltava a centrum Prahy na náplavce u Výtoně patřilo o víkendu 2. až 4. června veslařům – uskutečnily se 110. primátorky, veslařský závod, který se jezdí pod záštitou primátora hlavního města a svou historii píše již do roku 1910. Letos počasí jako na objednávku a my byli u toho coby hlavní partner.
Fotoreportáž
110. Primátorky s Metrostavem
RED, foto archiv Metrostavu
Vltava a centrum Prahy na náplavce u Výtoně patřilo o víkendu 2. až 4. června veslařům – uskutečnily se 110. primátorky, legendární veslařský závod, který se jezdí pod záštitou primátora hlavního města a svou historii píše již do roku 1910. Letos počasí jako na objednávku a my byli u toho coby hlavní partner.
Závod odstartoval v pátek odpoledne pod vyšehradskou skálou. Proběhly souboje všech věkových a výkonnostních kategorií veslařů z celé České republiky i zahraničí.
Celé tři dny panovala na náplavce Rašínova nábřeží skvělá atmosféra. Vstup byl tradičně zdarma a na diváky čekal bohatý doprovodný program po celý závodní víkend.
Metrostav se jako hlavní partner závodu prezentoval ve sponzorském stanu přímo na náplavce. Lidé se zajímali o naše stavby, pro děti byly připraveny drobné dárky.
Blahopřejeme vítězům, děkujeme divákům i všem, kteří dorazili na náš stánek. Nejprestižnější kategorii mužských osem potvrdila Dukla, papírové předpoklady a všechny lodě, ve kterých měla své zástupce, skončily na prvních třech místech. Jako partneři Spanilé jízdy a finále Juniorů A jsme věnovali ceny vítězům. V obou disciplínách zvítězily posádky Českého veslařského klubu Praha.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_Garáže – Fotogalerie
Parkovací dům je zčásti zapuštěn v terénu. Má tři podzemní a tři nadzemní podlaží, všechna výškově dělená po půlpatře. Od 2. NP výchozí hmota budovy nad půdorysem asi 66 x 33 m v podélném směru zhruba o 15 metrů ustupuje.
Garáže nabídnou parkovací místa pro 379, 182 z nich budou patřit místním rezidentům.
Každé půlpatro má hlavní středovou komunikaci a oboustranný systém kolmých parkovacích stání. Jednotlivé úrovně jsou propojeny dvěma dvojicemi poloramp.
Pohled na nadzemní venkovní podlaží.
Základní hmotu parkovacího domu doplňují exteriérová schodiště a výtahový tubus.
3_Konference – Fotogalerie
Konference Podzemní stavby Praha 2023
Konference Podzemní stavby Praha 2023
Konference Podzemní stavby Praha 2023
Konference Podzemní stavby Praha 2023
Konference Podzemní stavby Praha 2023
- 1025491.svg
- 1025492.svg
- 1025494.svg
- 1025523.jpg
- 1025524.svg
- 1025525.jpg
- 1025546.svg
- 1025547.jpg
- 1025548.jpg
- 1025549.jpg
- 1025550.jpg
- 1025551.jpg
- 1025552.jpg
- 1025553.jpg
- 1025555.jpg
- 1025556.svg
- 1025557.jpg
- 1025560.svg
- 1025561.jpg
- 1025562.jpg
- 1025563.jpg
- 1025564.jpg
- 1025565.svg
- 1025567.png
- 1025568.svg
- 1025569.jpg
- 1025570.svg
- 1025571.jpg
- 1025572.jpg
- 1025573.svg
- 1025574.jpg
- 1025577.svg
- 1025578.jpg
- 1025581.svg
- 1025582.jpg
- 1025867.svg
- 1025869.jpg
- 1025870.jpg
- 1025871.jpg
- 1025872.jpg
- 1025873.jpg
- 1025874.jpg
- 1025875.pdf
- 1025882.svg
- 1025883.jpg
- 1025884.svg
- 1025890.jpg
- 1025891.jpg
- 1025892.jpg
- 1025893.jpg
- 1025894.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007