Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 8

Z Mimoně na hranici libereckého kraje po novém asfaltu

Počátkem června byla slavnostně ukončena druhá etapa stavby Silnice II/268 z Mimoně na hranici Libereckého kraje (foto). Přestřižení pásky se za tým divize 8 zúčastnili Ing. Jan Syrůček a Ing. Vít Vidai, vedoucí projektu.

RED, foto Vít Černý

P

rojekt zahrnoval opravu komunikace v délce 12,4 km. Kromě samotné opravy silnice, jejíž povrch byl místy v dezolátním stavu, přinesla rekonstrukce také opravy propustků a mostů, nové chodníky, dopravní značení a veřejné osvětlení.

Založení mostu přes Ploužnický potok si vyžádalo změny a značnou míru improvizace. Při demolici stávajícího mostu bylo zjištěno, že nelze založit plošně, ale třeba použít hlubinné založení. Kromě zjištění nutnosti použití hlubinného bylo třeba vyřešit místní vodní tok. Hloubka základové spáry vycházela pod úrovní vodní hladiny. Geologický profil předpokládal skalní masiv v hloubce cca 8,5 m od úrovně vrtání. Při průzkumu na místě bylo zjištěno, že únosné podloží se nenachází v hloubce 8,5 m, ale v hloubce 16 m. To vedlo k upřesnění způsobu založení, respektive byly dvě možnosti: klasické pilotové založení nebo beraněné prefabrikované piloty. Druhá možnost byla jediným flexibilním řešením.

Rekonstrukce komunikace se zajímavým způsobem promítla i do proměny intravilánu obce Kuřívody, kde byla vybudována nová okružní křižovatka.

Pracovní příležitosti

Volná místa ve Skupině Metrostav

Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Skupina Metrostav je sdružení společností s dlouholetou a úspěšnou historií ve všech oborech stavebnictví, za kterou stojí především práce našich lidí. Jsme vyhledávaným a stabilním zaměstnavatelem, který drží slovo.

J

méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v České republice a v Evropě stejně jako menší projekty v regionech.

Moderní technologie, nové trendy a hlavně týmová práce

Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.

Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav

Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.

U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů! 

Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně).

Příspěvky a péče o zdraví

Na stravování přispíváme 85 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování. Na podporu zdraví nabízíme také Multisportku za zvýhodněnou cenu.

Slevy u partnerů

Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na zájezdy od CK Čedok, VIP program v Datartu, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu. 

Více o práci v Metrostavu zde

Osobnost Metrostavu

Vzpomínka na našeho kolegu, kamaráda a osobnost Metrostavu

Mnohým stavbařům na konci května zabolelo u srdce a z běhu života je vytrhla zpráva, že 30. 5. 2023 nás ve věku 90 let navždy opustil pan Ing. Jaromír Pavlíček. Zasadil se o významné stavby a s Metrostavem v průběhu uplynulého půlstoletí prožil snad všechno, co firmu potkalo.

J

ako kluk prý pan Jaromír Pavlíček tvrdil, že jednou bude buď pilotem, nebo „vodním inženýrem“, a tento dětský sen si skutečně splnil. Pilotní průkaz na bezmotorový letoun získal už v 16 letech a od větroňů ho odlákalo až studium na ČVUT, kde se rozhodl věnovat inženýrskému stavitelství. A dobře, že se tak stalo!

Poté, co pan Jaromír Pavlíček v roce 1957 nastoupil do Vodních staveb, odjel na svou první stavbu – přehradu Jesenice na řece Odravě u Chebu. „Výběr zaměstnavatele tehdy nebyl možný, existovaly tzv. umístěnky. Umístěnku jsem dostal do Vodních staveb Sezimovo Ústí a tam mě kádrový referent Novotný poslal do Chebu. Dál od Prahy už to nešlo, ale při pohledu zpátky jsem toho vůbec nelitoval. Každá přehrada je vrcholné inženýrské dílo. A prožil jsem tam čtyři zajímavá a krásná léta,“ vyprávěl Jaromír Pavlíček při tvorbě pamětní knihy Metrostav 50. Do Prahy se vrátil v roce 1961 a jako stavbyvedoucí působil například na stavbě Proplachovací kanál Maniny.

S Metrostavem a s klíčovou dopravní stavbou našeho hlavního města se jeho osud spojil v roce 1969, kdy se stal stavbyvedoucím na stavbě stanice metra Mu­zeum. A následovaly náročné projekty: v roce 1971 se stal hlavním stavbyvedoucím ve stanici metra Vyšehrad (původně Gottwaldova), v letech 1974 až 1976 byl hlavním stavbyvedoucím stanice metra Dejvická  (původně Leninova).

V roce 1977 byl pan Jaromír Pavlíček jmenován vedoucím provozní jednotky 1 Metrostavu a posléze ředitelem divize 1 (od 1. 7. 1991). Během jeho sedmnáctiletého působení postavila provozní jednotka/divize 1 deset stanic metra: Dejvická, Vltavská, Nádraží Holešovice (původně Fučíkova), Staroměstská, Anděl (původně Moskevská), Pražská v Moskvě, Radlická, Jinonice, Lužiny a Stodůlky. Realizovala také Centrální dispečink MHD, tělocvičnu TJ Pankrác a další stavby.

V roce 1994 pan Pavlíček nastoupil do centrály Metrostavu. Byl zástupcem výrobně-technického ředitele, v roce 2001 se stal vedoucím kanceláře generálního ředitele Metrostavu a v roce 2009 vedoucím kanceláře prezidenta Skupiny Metrostav. Do poloviny roku 2019 působil také jako předseda redakční rady našich firemních novin. Pan Jaromír Pavlíček pro Metrostav zkrátka žil a je příkladem pro další generace.

Pan Jaromír byl silný i tím, že zůstal vždy slušný i ve vypjatých situacích.

Bylo pro nás všechny ctí s ním spolupracovat a zažít tu výjimečnou atmosféru laskavosti, kolegiality a upřímnosti.

Pane inženýre, Míro, vzpomínáme a děkujeme!

 

Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B
Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2023, Konference
Metrostav 10/2023, Nový projekt
Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2023, Ptáme se
Metrostav 10/2023, Fotosloupek
Metrostav 10/2023, BES
Metrostav 10/2023, Číslo
Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě
Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny
Metrostav 10/2023, Divize 8
Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu
Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2023, Sloupek odborů
Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem
Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B

Nové garáže u metra B

Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2023, Konference

Konference

Metrostav 10/2023, Nový projekt

Nový projekt

Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2023, BES

BES

Metrostav 10/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Metrostav 10/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu

Osobnost Metrostavu

Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2023, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem

Legendární veslařský závod s Metrostavem

13

Sending statistics …

Rendering Osobnost Metrostavu (309240): (1/2) (1 ms)

Rendering Pracovní příležitosti (309233): (2/3) (5 ms)

Rendering Divize 8 (309232): (1/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7494/item1025574-small.jpg

 i7494/item1025573.svg

 i7494/item1025523-small.jpg

 i7494/item1025524.svg

 i7494/item1025525-small.jpg

 i7494/item1025578-small.jpg[p2]

 i7494/item1025577.svg[p3]

 i7494/vth399653-1.jpg (2x)

 i7494/vth399821-1.jpg (2x)

 i7494/vth399819-1.jpg (2x)

 i7494/vth399661-1.jpg[p1]

 i7494/vth400999-1.jpg[p1]

 i7494/vth399670-1.jpg[p1]

 i7494/vth399675-1.jpg[p1]

 i7494/vth399679-1.jpg[p1]

 i7494/vth399683-1.jpg[p1]

 i7494/vth399688-1.jpg[p1]

 i7494/vth399696-1.jpg[p1]

 i7494/vth399700-1.jpg[p1]

 i7494/vth399822-1.jpg[p1]

 i7494/vth399706-1.jpg[p1]

 i7494/vth399712-1.jpg[p1]

 i7494/vth401000-1.jpg[p1]

 i7494/item1025523-medium.jpg[p3]

 i7494/item1025525-medium.jpg[p3]

 i7494/vth399791-1.jpg[p1]