Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav Norge

Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Dceřiná společnost Metrostav Norge AS začala vloni na podzim s výstavbou silničního mostu Nerlandsøybrua na západním pobřeží středního Norska (snímky). Stavbaři budují v současnosti základy pro pilíře v moři. Musejí se vyrovnat s drsnými severskými podmínkami, a to především při přepravě technologií a materiálu po moři.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv stavby

V

oceánských vodách se běžně vyskytuje silný vítr a vlny přesahující deset metrů. To nám může nadělat problémy při zavážení lodního jeřábu či pontonů na zakládání mostu. Samotná mostní konstrukce naštěstí takové zátěži odolávat nemusí, předpokládají se maximálně metrové vlny,“ upřesňuje Matěj Novotný, vedoucí projektu ze společnosti Metrostav Norge AS.

Nový betonový most překlene úžinu mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøya. Nahradí tak původní most vybudovaný v roce 1968, který již nesplňuje technické a bezpečnostní parametry na aktuální dopravní zatížení a po dokončení nového přemostění bude stržen. Nová konstrukce bude mít délku 574 metrů a osm polí. Součástí mostovky o šířce 11,5 metru bude i oddělená cesta pro pěší a cyklisty.

Zkušenosti z Lososí stezky

„Hlavní pole s rozpětím 140 metrů a dvě boční pole vybudujeme metodou letmé betonáže, při níž se betonuje postupně do bednění na speciální pohyblivé konstrukci. Na ostatní pole použijeme metodu přesuvné skruže, při níž budeme pomocí lodního jeřábu osazovat základ o hmotnosti 320 tun. Šest ze sedmi pilířů budeme muset založit na vrtaných pilotách do mořského dna. Při stavbě se můžeme částečně opřít o zkušenosti načerpané na Lososí stezce, většina technologií však bude jiná, takže půjde zároveň o výzvu,“ doplňuje Matěj Novotný.

Protože úžinou mezi ostrovy plují i větší lodě, výška mostu je projektována 27 metrů nad hladinou moře a po celou dobu výstavby budou muset stavbaři zachovat průplavní profil 50 x 20 metrů. Nedaleko lokality leží přístav s permanentním provozem. 

Vloni v listopadu proběhlo slavnostní kopnutí do země, a to doslova. Norové totiž místo běžnějšího poklepání základního kamene, jak je zvykem u nás, zvolili rituál s rýčem. V souvislosti s přínosy projektu upozornili přítomní politici a úředníci nejen na neúnosný technický stav stávajícího mostu, ale i na zvýšení komfortu a bezpečnosti pro pěší a cyklisty.

S využitím modelování BIM

Společnost Metrostav Norge AS pracuje na zakázce se svým tradičním partnerem, norskou firmou Bertelsen & Garpestad AS. Jejím úkolem bude postavit přilehlé silniční úseky o souhrnné délce 600 metrů. Cena zakázky v přepočtu přesahuje jednu miliardu korun českých a výstavba by měla být dokončena v závěru příštího roku.  Zajímavostí projektu je, že v dokumentaci ke stavbě převažují 3D modely vytvořené pomocí technologie BIM.

Divize 8

Z Mimoně na hranici libereckého kraje po novém asfaltu

Počátkem června byla slavnostně ukončena druhá etapa stavby Silnice II/268 z Mimoně na hranici Libereckého kraje (foto). Přestřižení pásky se za tým divize 8 zúčastnili Ing. Jan Syrůček a Ing. Vít Vidai, vedoucí projektu.

RED, foto Vít Černý

P

rojekt zahrnoval opravu komunikace v délce 12,4 km. Kromě samotné opravy silnice, jejíž povrch byl místy v dezolátním stavu, přinesla rekonstrukce také opravy propustků a mostů, nové chodníky, dopravní značení a veřejné osvětlení.

Založení mostu přes Ploužnický potok si vyžádalo změny a značnou míru improvizace. Při demolici stávajícího mostu bylo zjištěno, že nelze založit plošně, ale třeba použít hlubinné založení. Kromě zjištění nutnosti použití hlubinného bylo třeba vyřešit místní vodní tok. Hloubka základové spáry vycházela pod úrovní vodní hladiny. Geologický profil předpokládal skalní masiv v hloubce cca 8,5 m od úrovně vrtání. Při průzkumu na místě bylo zjištěno, že únosné podloží se nenachází v hloubce 8,5 m, ale v hloubce 16 m. To vedlo k upřesnění způsobu založení, respektive byly dvě možnosti: klasické pilotové založení nebo beraněné prefabrikované piloty. Druhá možnost byla jediným flexibilním řešením.

Rekonstrukce komunikace se zajímavým způsobem promítla i do proměny intravilánu obce Kuřívody, kde byla vybudována nová okružní křižovatka.

Pracovní příležitosti

Volná místa ve Skupině Metrostav

Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Skupina Metrostav je sdružení společností s dlouholetou a úspěšnou historií ve všech oborech stavebnictví, za kterou stojí především práce našich lidí. Jsme vyhledávaným a stabilním zaměstnavatelem, který drží slovo.

J

méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v České republice a v Evropě stejně jako menší projekty v regionech.

Moderní technologie, nové trendy a hlavně týmová práce

Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.

Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav

Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.

U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů! 

Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně).

Příspěvky a péče o zdraví

Na stravování přispíváme 85 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování. Na podporu zdraví nabízíme také Multisportku za zvýhodněnou cenu.

Slevy u partnerů

Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na zájezdy od CK Čedok, VIP program v Datartu, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu. 

Více o práci v Metrostavu zde

 

Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B
Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2023, Konference
Metrostav 10/2023, Nový projekt
Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2023, Ptáme se
Metrostav 10/2023, Fotosloupek
Metrostav 10/2023, BES
Metrostav 10/2023, Číslo
Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě
Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny
Metrostav 10/2023, Divize 8
Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu
Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2023, Sloupek odborů
Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem
Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B

Nové garáže u metra B

Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2023, Konference

Konference

Metrostav 10/2023, Nový projekt

Nový projekt

Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2023, BES

BES

Metrostav 10/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Metrostav 10/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu

Osobnost Metrostavu

Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2023, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem

Legendární veslařský závod s Metrostavem

12

Sending statistics …

Rendering Pracovní příležitosti (309233): (2/3) (1 ms)

Rendering Divize 8 (309232): (1/2) (2 ms)

Rendering Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny (309231): (2/3) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7494/item1025571-small.jpg

 i7494/item1025570.svg

 i7494/item1025572-small.jpg

 i7494/item1025574-small.jpg

 i7494/item1025573.svg

 i7494/item1025523-small.jpg

 i7494/item1025524.svg

 i7494/item1025525-small.jpg