Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

BES

Dalších deset kilometrů Labské cyklostezky!

Společnost BES získala zakázku na výstavbu nové cyklostezky z Kostelce nad Labem do Tuhaně o celkové délce 10,3 km. Objednatelem je Krajská správa silnic Středočeského kraje.

Jakub Ryšavý

S

tavba je rozdělena do dvou etap, přičemž první etapa realizovaná od dubna do října 2023 začíná v obci Kozly u Tišic a končí v Tuhaňi, délka tohoto úseku je 5,16 km. Druhá etapa bude probíhat v roce 2024 a tato část stezky povede z Kostelce nad Labem, končí v Kozlech u Tišic. Úsek je dlouhý 4,6 km.

Trasa celé cyklostezky vede podél břehu Labe v nezastavěném území a naváže na již postavené a užívané části Labské cyklostezky. Nový úsek vybudujeme s asfaltovým povrchem na ploše 28 tisíc m2 a při pokládce zpracujeme ve dvou vrstvách 10,5 tisíce tun asfaltových směsí. Položíme také celkem 18 km betonových obrubníků v obou směrech a za nimi budeme provádět kameninovou rovnaninu. Součástí celé cyklostezky budou odpočinková místa s lavičkami a stoly v celé délce trasy.

Stavba poskytne cyklistickou infrastrukturu pro místní obyvatele, kteří se přepravují mezi obcemi, a vznikne další část dálkové mezinárodní cyklotrasy Labská stezka. Jde o dálkovou cyklotrasu, která je, jak již název napovídá, vedena především podél toku řeky Labe v ČR i v Německu. Délka trasy od pramene řeky v Krkonoších až do německého města Cuxhaven, kde řeka ústí do Severního moře, dosahuje téměř 1300 km.

číslo

320

Tolik metrů měří Staroměstský jez v Praze, jehož rekonstrukci dokončují stavbaři divize 6.

Divize 8 v České Lípě

Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Až v polovině září vstoupí první diváci do rekonstruovaného Jiráskova divadla v České Lípě (foto), budou příjemně překvapeni. Nevzhledná budova, která nebyla od 70. let minulého století prakticky rekonstruována, se díky divizi 8 přeměnila v zajímavý objekt s úchvatným interiérem.

Martina Vampulová, foto Vít Černý

C

esta k novému českolip­skému divadlu ovšem nebyla vůbec jednoduchá. O rekonstrukci budovy se ve městě diskutovalo skoro dvacet let. Radnice původně zvažovala dokonce výstavbu nové divadelní budovy, rozmýšlelo se také o přesunu divadla do kulturního domu Crystal, ale nakonec se město vrátilo k myšlence budovu Jiráskova divadla zrekonstruovat. A výsledek určitě stojí za to. „Kromě 1. nadzemního podlaží, původních sklepů, obvodových konstrukcí sálu a stěn ve druhém nadzemním podlaží a přilehlého zázemí sálu se bouralo vše včetně střech, podlah, a dokonce celé jedné budovy,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Aleš Kunca. Zásadním způsobem se změnila dispozice divadla, když zůstalo zachované pouze jeviště. Hlavní vstup se ze dvora Jiráskovy ulice přestěhoval do pěší zóny Panské ulice. K nepoznání se změnil i divadelní sál. Nevyhovující hlediště a jeden balkon bylo třeba zbourat a na jejich místě stavbaři vybudovali nové hlediště se dvěma balkony. Střecha sálu se zvedla, aby byl prostornější, a původní sklepy se podařilo přebudovat na reprezentativní prostor Café a salonku pro herce. Vznikla i nová, krásná foyer, ve kterých lze uspořádat menší akce jako vernisáže nebo komorní koncerty.

Za pomoci mikrovln

„Velice náročná byla sanace budovy, kdy nám trvalo v podstatě rok a půl, než jsme dali staticky vše do stavu vhodného k další stavbě. A velice náročný úkol na nás čekal při koordinaci projektové části. Ta totiž musela být z velké části přepracována, aby jednotlivé technologie fungovaly, jak mají,“ popisuje Ing. Kunca a zmiňuje mimo jiné také mikrovlnnou technologii k sanaci dřeva, kterou stavbaři použili na podlahu jeviště. Renovací prošel i historický lustr, který zůstal dominantou divadla. Pochází pravděpodobně z 50. let minulého století, ale původního výrobce se bohužel nepodařilo dohledat, protože jich v regionu působí víc. Obnovy se nakonec ujal zkušený odborník, který elektrické i kovové součásti repasoval a rozbité skleněné části nahradily ty nově vyfoukané.

jiráskovo divadlo je vybaveno moderními audiovizuálními technologiemi a promyšleným scénickým osvětlením

Českolipské Jiráskovo divadlo neprošlo obnovou pouze zvenčí,  ale i uvnitř, kam diváci nemají přístup. Je vybaveno sofistikovanými audiovizuálními a jevištními technologiemi, k dispozici je promyšlené scénické osvětlení v sále i přilehlých prostorách, které je možné řídit z režie, případně vzdáleně pomocí počítače. Takovými nadstandardními technologiemi se může chlubit jen málokterý kulturní stánek. A věřme, že v obnovené divadelní budově budou na diváky vedle architektonických zážitků čekat i ty herecké.

Pod dohledem archeologů

Českolipští archeologové pod dnešním prostorem šatny našli pětici velice zajímavých jímek s dřevěnou konstrukcí, pravděpodobně studně, které skrývaly zvířecí kosti, velké množství středověkých keramických střepů a také dvě zcela zachovalé nádoby – zdobený keramický hrnec o výšce 12 centimetrů a džbánek vysoký 17 centimetrů. Datací dřeva odborníci následně zjistili, že jímky pocházejí z přelomu 13. a 14. století.

 

Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B
Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2023, Konference
Metrostav 10/2023, Nový projekt
Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2023, Ptáme se
Metrostav 10/2023, Fotosloupek
Metrostav 10/2023, BES
Metrostav 10/2023, Číslo
Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě
Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny
Metrostav 10/2023, Divize 8
Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu
Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2023, Sloupek odborů
Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem
Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B

Nové garáže u metra B

Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2023, Konference

Konference

Metrostav 10/2023, Nový projekt

Nový projekt

Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2023, BES

BES

Metrostav 10/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Metrostav 10/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu

Osobnost Metrostavu

Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2023, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem

Legendární veslařský závod s Metrostavem

9

Sending statistics …

Rendering Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě (309230): (1/2) (5 ms)

Rendering BES (309228): (1/2) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7494/item1025567-small.png

 i7494/item1025565.svg

 i7494/item1025569-small.jpg

 i7494/item1025568.svg

 i7494/vth399653-1.jpg

 i7494/vth399821-1.jpg (2x)

 i7494/vth399819-1.jpg (2x)

 i7494/vth399661-1.jpg (2x)

 i7494/vth400999-1.jpg (2x)

 i7494/vth399670-1.jpg (2x)

 i7494/vth399675-1.jpg (2x)

 i7494/vth399679-1.jpg (2x)

 i7494/vth399683-1.jpg[p1]

 i7494/vth399688-1.jpg[p1]

 i7494/vth399696-1.jpg[p1]

 i7494/vth399700-1.jpg[p1]

 i7494/vth399822-1.jpg[p1]

 i7494/vth399706-1.jpg[p1]

 i7494/vth399712-1.jpg[p1]

 i7494/vth401000-1.jpg[p1]

 i7494/vth399791-1.jpg[p1]