Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Technologie

Startuje výstavba šesti nových velkokapacitních nádrží

Společnost ČEPRO slavnostně položila základní kámen (foto) pro výstavbu šesti nadzemních multiproduktových nádrží na naftu a benzin. Každá bude mít objem 10 milionů litrů a spoluvytvoří nový skladovací blok v areálu skladu Hněvice. Stavbu zhotoví společnost Metrostav DIZ, závod 2, vedoucím projektu je Ing. Daniel Riedl.

RED s využitím tiskové zprávy, foto archiv Metrostavu a ČTK

V

ýstavba šesti dvouplášťových nádrží je pro nás specifická v tom, že bude probíhat v těsné blízkosti stávajícího tankoviště a nesmí nijak ovlivnit jeho strategický význam. S podobnými projekty máme zkušenosti, náš realizační tým pracoval na výstavbě nádrží podobného typu pro velké zákazníky z komoditního trhu,“ uvedl Ing. Jiří Vích, ředitel závodu 2 Metrostavu DIZ, který se zúčastnil slavnostního zahájení stavby (na snímku druhý zleva).

Nové nádrže mimo jiné zvýší energetickou bezpečnost České republiky a zvednou kapacitu skladu Hněvice. Současná kapacita skladů ČEPRA v ČR je okolo 300 milionů litrů. Termín dokončení nádrží je plánovaný na duben 2027.

Klíčový uzel

„Jsem rád, že se podařilo kolegům ze společnosti ČEPRO dotáhnout tento projekt. Je to bezesporu krok, který nás činí mnohem méně zranitelnými vůči různým globálním výkyvům na trzích s energiemi a zároveň nám umožní rychle reagovat na neočekávané události. Konkrétně navýšení o 60 milionů litrů motorové nafty bude znamenat, že zabezpečíme zhruba dva dny spotřeby celé České republiky,“ říká ministr financí Zbyněk Stanjura, který se slavnostního ceremoniálu také zúčastnil.

Sklad Hněvice nebyl vybrán náhodou – jedná se o klíčový uzel pro příjem pohonných hmot jak pomocí produktovodu, tak díky největší vlečce společnosti ČEPRO i pomocí železniční dopravy. Disponuje největší skladovací kapacitou v systému ČEPRO a představuje klíčový bod pro stabilitu distribuční sítě paliv v České republice. Je také jedním z největších průmyslových podniků v České republice, provozuje síť 1200 km produktovodů, k dispozici má 650 skladovacích nádrží, jejichž kapacita je 1,76 mil. m3.

Technologie nádrží

Skladovací nádrže jsou řešeny jako dvouplášťové vizuálně kontrolovatelné s ocelovou havarijní jímkou. Dno nádrží je dvojité s trvalou kontrolou těsnosti meziprostoru; spádováno ke kalníku. Tepelná izolace zajišťuje ochranu proti oslunění nádrží a proti sálavému teplu v případě požáru. Skladovací nádrže jsou vybaveny stabilním hasicím a chladicím zařízením.

Stavba v číslech

cca 4 hektary je plocha staveniště

10 000 m3 objem každé nádrže

6000 m3 betonu

2520 tun ocelových konstrukcí

30 km svarů

120 000 m2 nátěrů 

6,5 km ocelových potrubí 

37 km elektrických kabelů

Metrostav DIZ závod 1

V Plzni se slavnostně otevřel nový azylový dům

V úterý 5. září byl slavnostně zahájen provoz azylového domu Patronus (foto) ve Wenzigově ulici v Plzni, který realizovali kolegové z Metrostavu DIZ, závodu 1. Zařízení má sloužit lidem, kteří se ocitli v těžké životní situaci a žijí na ulici.

RED, foto Magistrát města Plzně

O

bjekt pro 26 osob provozuje Armáda spásy. Posláním azylového domu je poskytnout lidem s problémovým užíváním alkoholu ubytování na přechodnou dobu a prostřednictvím individuální sociální a terapeutické práce jim pomoci se znovuzačleněním do společnosti.

Azylový dům stojí ve Wenzigově ulici vedle domu svatého Františka, který spadá do působnosti Městské Charity Plzeň. Budova je ekologicky řešená. Zelená fasáda zabraňuje přehřívání a sálání tepla z budovy. Na objektu je zelená střecha, která pomáhá hospodařit s dešťovou vodou a zabraňuje přehřívání interiéru budovy. 

Kromě domu Patronus byl rozšířen také vedlejší objekt – Domov sv. Františka. Zařízení provozuje Městská Charita Plzeň, která rovněž poskytuje služby pro osoby ve složité situaci bez přístřeší. Funguje zde noclehárna, nízkoprahové denní centrum, administrativní zázemí pro personál, technické zázemí a sklad.

Skupina Metrostav

Trojice našich kolegů pokořila Beskydskou sedmičku

Potkáváme je v kanceláři, v jídelně, ve výtahu. S některými nás pojí úzká spolupráce a přátelství, jiné poznáváme podle tváří. Za každou z těchto tváří se však skrývá příběh, mnohdy velmi silný. Začátkem září se setkali při Beskydské sedmičce (dále B7) naši tři kolegové, aby společně, a přece kaž­dý sám za sebe, uběhli neuvěřitelných 101 km s převýšením 5500 m za maximálně 29 hodin.

B7 je extrémní závod, horský ultramaraton, který vyžaduje pečlivou přípravu.  Startuje se na noc. Čelovky jsou v drsném terénu nutností. Ing. Aleš Knobloch, vedoucí útvaru ISŘ Metrostavu, který se závodu účastnil letos již potřetí, říká, že zvládnout tento náročný závod je rok od roku čím dál větší výzva. Ředitel závodu 2 Metrostavu DIZ Jiří Vích s kolegou Martinem Kafkou (oba na snímku) nastoupili letos podruhé s jasným cílem pokořit B7 pod 20 hodin.

krize na trati překonány

„Po loňském šoku z extrémní náročnosti tratě, zejména na klouby při prudkých sebězích v kamenitém terénu, díky čemuž jsme loňský ročník ukončili v polovině, jsme letos nastoupili připraveni. Nejtěžší pro mne bylo zvládnout žaludeční potíže mezi 40. a 55. km, ale parťák mě podržel, a to mi psychicky nesmírně pomohlo,“ hodnotí Jiří Vích a Martin Kafka ho doplňuje: „První půlka byla nepříjemná kvůli bahnu a dešti, ve druhé jsme ale mohli výrazně zrychlit a ten pocit, když doběhnete do cíle dříve, než jste si předsevzali, je obrovská radost a štěstí. Každému bych přál to někdy zažít!“ Na dotaz, zda mají v plánu zdolat vrcholy Moravskoslezských Beskyd také příští rok, všichni odhodlaně odpovídají: „Samozřejmě.“ Držme našim běžcům palce!

Mgr. Pavlína Mertl, foto Metrostav


 

Podzimní výzva SportujeM

Pátek 13. se může jevit jako katastrofa nebo jako výzva. Pro nás je to rozhodně druhá varianta, protože odstartujeme Podzimní výzvu aplikace SportujeM, na kterou se moc těšíme. Od 13. října do 20. listopadu můžete opět sportovat a zaznamenávat svoji aktivitu do aplikace STRAVA.

Každému zaměstnanci, přihlášenému přes firemní účet na www.sportujemveskupine.cz a propojeného s aplikací STRAVA, se načtou body, které následně proměníme ve finanční dar. Tentokrát bychom rádi přispěli Thomayerově nemocnici, konkrétně oddělení dětské neurologie na pořízení rozkládacích křesel pro rodiče.

Toto vysoce specializované oddělení je jedním ze dvou center pro děti se vzácnými neurologickými onemocněními zařazenými do evropské sítě pro vzácná onemocnění (ERN-RDN). Pečují zde nejen o děti akutně neurologicky nemocné, ale také děti s chronickými obtížemi z celé České republiky, které se opakovaně vracejí. Protože rodiče většinou zůstávají s dětmi během hospitalizace přítomni, personál se jim snaží ze všech sil náročnou situaci co nejvíce zpříjemnit. A protože víme, že tato křesla by oddělení velmi pomohla, věnujeme Podzimní výzvu právě tomuto projektu.

Pojďte do toho s námi! Čím více bodů nasbíráme, tím více křesel pro rodiče může oddělení zakoupit. Více informací na: www.sportujemveskupine.cz.

Mgr. Pavlína Mertl


 

Stavební spolek v Pirně

Členové Stavebního spolku Metrostavu se setkali i během léta: podnikli zajímavou exkurzi na stavbě 912 m dlouhého a až 70 m vysokého silničního mostu přes údolí řeky Gottleuba (foto). Dílo je důležitou součástí budovaného obchvatu města Pirna.

S unikátní a architektonicky velmi zdařilou stavbou, ale také s řadou technických problémů, které její projekt provázejí, a s jejich řešením nás seznámil ředitel projektu doc. Ing. Marek Foglar, PhD. Stavbu rea­lizuje sdružení firem Metrostav a BeMo Tunnelling, dodavatelem ocelové konstrukce je divize 3. Po prohlídce stavby následoval doplňkový program – návštěva saského města Pirna, prohlídka pevnosti Königstein a druhý den se uskutečnila prohlídka Tiských stěn.

Ing. Yvona Vágnerová, foto Metrostav


 

SKM informuje 

Senioři Metrostavu v Malé Fatře

V září si skupina nejzdatnějších seniorů vyrazila na Slovensko do Malé Fatry (foto) a za tři dny vystoupala na tři vrcholy. Nejvýš na Chleb výška 1646 m, prošli Jánošíkovy diery po lávkách a žebřících. Malá Fatra je pohoří na severu Slovenska v Žilinském kraji a malou části v Trenčínském kraji. Po celou dobu nám počasí přálo.

Před námi jsou další akce, například 26. září začíná tradiční cvičení a plavání v Radlicích, 5. října pojedeme do Kolína, 11. října na „nakupovací“ zájezdy do Polska a 18. října výlet do Kadaně.

Na všechny akce se mohou přihlásit i nečlenové Senior klubu Metrostav (SKM). Podrobnější informace naleznete i na webu skm.jabro.eu nebo v kalendáři SKM na stejném webu. Fotografie z uskutečněných akcí jsou k dispozici na webu: skmetrostav.rajce.idnes.cz.

Milana Kellerová, foto archiv Metrostavu

Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na

www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz

 

Metrostav 17/2023, Vějíř bytů s výhledem na Prahu
Metrostav 17/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2023, Metrostav Development
Metrostav 17/2023, Ptáme se
Metrostav 17/2023, Fotosloupek
Metrostav 17/2023, Centrum vzdělávání
Metrostav 17/2023, Číslo
Metrostav 17/2023, Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu
Metrostav 17/2023, Startuje výstavba šesti nových velkokapacitních nádrží
Metrostav 17/2023, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 17/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 17/2023, Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe
Metrostav 17/2023, Vějíř bytů s výhledem na Prahu

Vějíř bytů s výhledem na Prahu

Metrostav 17/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 17/2023, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 17/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 17/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 17/2023, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 17/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 17/2023, Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu

Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu

Metrostav 17/2023, Startuje výstavba šesti nových velkokapacitních nádrží

Startuje výstavba šesti nových velkokapacitních nádrží

Metrostav 17/2023, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 17/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 17/2023, Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe

Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (321395): (3/3) (1 ms)

Rendering Metrostav DIZ závod 1 (321394): (1/2) (2 ms)

Rendering Startuje výstavba šesti nových velkokapacitních nádrží (321393): (2/3) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7780/item1056534-small.jpg

 i7780/item1056533.svg

 i7780/item1056536-small.jpg

 i7780/item1056538-small.jpg

 i7780/item1056537.svg

 i7780/item1056539-small.jpg

 i7780/item1056541-small.jpg

 i7780/item1056540-small.jpg