-
Metrostav
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
Vějíř bytů s výhledem na Prahu
Na rozhraní čtvrtí Chodov a Záběhlice dokončil tým Ing. Tomáše Kuříka z divize 6 výstavbu pěti bytových domů. Jsou rozloženy podél horní strany nálevkovitě se zužujícího svažitého pozemku, a protože zvlášť balkony a terasy v horních patrech nabízejí zajímavý pohled na pražské panoráma, pojmenoval developer celý obytný soubor, do kterého objekty patří, názvem Výhledy Chodovec.
17
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
2. října 2023
ročník 35
Vějíř bytů s výhledem na Prahu
Na rozhraní čtvrtí Chodov a Záběhlice dokončil tým Ing. Tomáše Kuříka z divize 6 výstavbu pěti bytových domů (foto). Jsou rozloženy podél horní strany nálevkovitě se zužujícího svažitého pozemku, a protože balkony a terasy v horních patrech nabízejí zajímavý pohled na Prahu, pojmenoval developer celý obytný soubor, do kterého objekty patří, Výhledy Chodovec.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
ostupnou tříměsíční předávku bytů jsme zahájili posledního června. Kolaudace, která je v gesci investora společnosti Central Group, bude 10. října. Odstraňujeme už jen drobné vady a nedodělky ve společných prostorech objektů a v některých z celkem 270 dokončených bytů, kde jsme provedli 1111 klientských změn,“ uvádí vedoucí projektu.
Celý projekt Výhledy Chodovec se skládá z 11 domů se 476 byty. Vzhledem k tomu, že železobetonové konstrukce nejen čtyř z pěti již zmiňovaných objektů, ale i pro dalších šest budovali betonáři divize 6 vedení Bc. Radkem Čermákem, zbývá z celého souboru 11 novostaveb jen jediná, na které se Metrostav vůbec nepodílel.
Domy jsou umístěny vějířovitě do svahu a vytvářejí přirozený amfiteátr, kde komunikace a spojovací krčky garáží v různých výškových úrovních tvarují stupňovité terasy. Bytové domy C1–C4 a D, za které kompletně odpovídal tým Ing. Kuříka, mají dvě podzemní podlaží s půdorysem ve tvaru nepravidelného obdélníku, která u čtyř domů C tvoří společnou podnož. Objekt D stojí samostatně a má šest nadzemních podlaží stejně jako dům C4. Ostatní jsou ještě o patro vyšší a všechny kolmo přetínají suterény.
domy v pastelových odstínech krémově šedé, bílé a cihlové nabízejí 476 bytů
Každý bytový dům se skládá ze dvou sekcí se samostatnými vstupy a komunikačními jádry. V suterénech mají celkem 231 parkovacích stání, sklepní kóje a technické místnosti. Nadzemní podlaží nabízejí dohromady 270 bytů s velikostí od 1+kk až 4+kk. Řadu bytů doplňují předzahrádky a zejména u posledních ustupujících podlaží i terasy.
„Postavili jsme klasickým způsobem standardní bytové domy. Nejnáročnější proto bylo provést dílo v předepsané kvalitě při nedostatku kvalifikovaných pracovních kapacit napříč profesemi. Potýkali jsme se i s malým prostorem pro zařízení staveniště a s omezeným provozem na jednosměrné příjezdové komunikaci, kterou v souběhu používal i dodavatel další etapy výstavby Výhledů Chodovec. Potrápil nás i značný nárůst cen a nedostupnost materiálů v průběhu roku 2022. Ale s tím se asi potýkal každý, kdo v poslední době stavěl nebo staví cokoliv,“ konstatuje Ing. Kuřík.
Spokojený developer
Ing. Tomáš Kuřík spolu s týmem prováděl pro společnost Central Group již pátý projekt. Nejprve budoval v Kamýku objekty ABCD v lokalitě Nad Modřanskou roklí, poté se přesunul na Prahu 5, kde na místě bývalého brownfieldu po továrně Tatra Zličín postupně ve třech etapách postavil obytný soubor nazvaný Park Zličín (na snímku).
V celkem sedmi domech – opět se dvěma podzemními a šesti až sedmi nadzemními podlažími – zde v roce 2022 dokončil 526 bytů o velikosti 1+kk až 4+kk a téměř 800 m2 komerčních ploch. Ing. Kuřík zde poprvé působil jako vedoucí projektu. I zde byla náročná logistika a stavbaři mohli využívat pouze jednu přístupovou komunikaci.
Zadání a zdárné ukončení další zakázky na Chodovci dokázalo, že investor je s prací týmu a s jejich 950 dokončenými byty více než spokojený. Svědčí o tom i stovky dalších bytů, které vybudovaly jiné kolektivy Metrostavu.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Most přes orlickou přehradu viditelně roste
Minulý čtvrtek proběhl novinářský den s účastí ministra dopravy ČR na stavbě mostu (foto) v Červené nad Vltavou. Železobetonový oblouk má rozpětí 156 metrů a délka přemostění činí 300 metrů. O této stavbě se více dočtete v rozhovoru na str. 2.
parkovací dům v Příbrami
Počátkem září byla hotová hrubá stavba nového parkovacího domu v Příbrami, jehož výstavbu zajišťují kolegové z divize 3, vedoucí projektu Jonáš Frouz. Nyní probíhají dokončovací práce v interiérech, realizace technologií a práce na nových komunikacích kolem objektu.
Vozovna Slovany sbírá tituly
Projekt Rekonstrukce tramvajové vozovny Slovany získal Cenu Svazu podnikatelů ve stavebnictví v rámci soutěže Stavba roku Plzeňského kraje 2022. Na pozici lídra zhotovitelského sdružení stavbu realizoval tým divize 1, který vedl Ing. Michal Tulpa. Tento projekt je nominovaný i na titul celorepublikové soutěže Stavba roku.
Summit stavebního rozvoje
Analýzy trhu s byty, podpora dostupnosti bydlení i další témata zazněla 20. září na Summitu stavebního rozvoje, který se uskutečnil v Obecním domě Praha (foto). Na konferenci hovořil generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran, který mimo jiné představil aktuální situaci na stavebním trhu z pohledu stavebních firem.
Metrostav Development
Metrostav Development
Představa Metrostavu Development o galerii: Odkolekce
Když během přípravy přestavby bývalých Odkolkových pekáren na rezidenční projekt Vysočanský mlýn přišel architekt Juraj Sonlajtner s nápadem na vytvoření největší ucelené sbírky umění ve veřejném prostoru, zdálo se, že je to nápad trochu divoký. Ale když je od začátku umění přítomno jak v architektonickém, tak krajinářském řešení, začíná ten nápad dávat smysl. A když k celému projektu přidáte jednoho z nejvýznamnějších českých kurátorů umění Petra Volfa, je jasné, že vzniká něco víc než jen někam „nastrkané“ umění.
Text a foto Metrostav Development
o poslední, co chybí, je jméno. A existuje nějaké lepší než Odkolekce? Část Odkolekce si lidé mohou poprvé prohlédnout od letošního září. Stala se totiž součástí prestižní přehlídky umění Prague Art Week a pod jeho záštitou proběhla i vernisáž.
Návštěvníci Vysočanského mlýna tak mohli poprvé obdivovat obrovskou nástěnnou malbu Michala Škapy, krčit se před obřím Roxormanem Michala Cimaly nebo se procházet po dlažbě, která je také unikátním uměleckým dílem. Specialitou Odkolekce je přitom fakt, že řada artefaktů vznikla z materiálu a předmětů zachráněných z objektů Odkolkových pekáren. I během demolice zchátralých objektů areál posloužil pro dočasné umělecké instalace nebo vznik fotografií třeba od Alžběty Jungrové.
K realizaci byli vybráni klasici výtvarného umění jako Stanislav Kolíbal nebo Václav Cigler, sochaři střední generace jako Čestmír Suška a Václav Fiala, ale také autoři vycházející z prostředí streetartu a graffiti, kupříkladu Michal Cimala, Michal Škapa a Karel Štědrý. „Umělci měli naprostou svobodu,“ vysvětluje kurátor Petr Volf. „ale stanovili jsme si, že všechna díla musejí vzniknout přímo pro areál a měla by reagovat jak na novou architekturu, tak na genia loci někdejší průmyslové lokality, kde firma Odkolek bezmála století pekla chleba a housky pro Prahu a okolí. Po starých objektech totiž zbyl různorodý materiál, který se v některých sochách či objektech znovu objevuje, některé z něj přímo vycházejí. Recyklace byla využita jako princip zrodu nové identity. Snažili jsme se dosáhnout stavu, kdy je umění nedělitelně spojené s místem a nikde jinde než ve Vysočanském mlýně být nemůže.“
řada artefaktů vznikla z materiálu a předmětů zachráněných objektů odkolkových pekáren
Výsledkem je neobyčejná galerie umění pod širým nebem. „Juraj Sonlajtner mi na začátku naší spolupráce řekl, že si představuje umění, které je svěží a drzé. S tím jsem chodil do ateliérů umělců, a když nyní procházím Vysočanským mlýnem, mám pocit, že se to povedlo,“ uzavírá Petr Volf.
Ptáme se
Ptáme se...
Milan Špička
vedoucí projektů Metrostavu TBR
Do Metrostavu pan Špička nastoupil po gymnáziu a po vojně v roce 1996 na pozici mistra. A odstartovala tak jeho úspěšná kariéra s pestrou škálou staveb na kontě. Jen namátkou můžeme jmenovat rekonstrukci Královského pivovaru Krušovice, rekonstrukci stanice metra Můstek, obloukový most přes Oparenské údolí na dálnici D8, stanici metra Petřiny, 41 objektů na železničním úseku Rokycany – Ejpovice, rekonstrukci Pražského Semmeringu či nyní výstavbu obloukového mostu u obce Červená nad Vltavou.
Vzpomenete si na začátek svého působení v Metrostavu?
Je to popravdě hodně dávno, letos již 27 let. Úplně přesně si to nevybavuji, ale určitě jsem si v souvislosti s prvním dokončeným projektem celkové rekonstrukce pivovaru v Krušovicích uvědomil, co se mi na stavařině líbí, tedy to, že za námi zůstane kus práce, která je vidět. Tehdy jsem v Krušovicích působil jako mistr a budovala se tam nová stáčírna i nová varna.
Které své stavby vnímáte dosud jako ty nejnáročnější?
Byla jich celá řada, ale v paměti mi určitě utkvěla stavba dálničního mostu přes Oparenské údolí. Při jeho realizaci byla u nás poprvé použita technologie letmé betonáže s postupným vyvěšováním obloukové konstrukce. Jednalo se o velkou stavbu a asi nejnáročnější. Postupovali jsme souměrně z obou stran údolí, přičemž do údolí jsme nevstupovali, aby nebyl porušen ekosystém v chráněném území pod mostem. Rád bych zmínil i tunely vzduchotechniky v tunelovém komplexu Blanka. Práce zde byly náročné na logistiku v podzemí, kaverna největší strojovny vzduchotechniky měla v průměru téměř 20 metrů. A složitá je aktuálně také stavba mostu v Červené nad Vltavou, který se tak trochu podobá mostu Oparno. Ačkoliv tehdy to byl dálniční most, nyní se jedná o most železniční, při výstavbě mostu v Červené nad Vltavou používáme téměř stejnou technologii. Bude to most s největším rozpětím železobetonového oblouku v České republice, konkrétně 156 metrů. Druhé místo obsadí nedaleký Podolský most, který u nás zatím drží primát v délce mezi železobetonovými mostními konstrukcemi obdobného typu. Třetí bude již zmíněný most Oparno.
V jaké fázi se výstavba železničního mostu u obce Červená nad Vltavou nachází?
Hotová je spodní stavba, na obou březích jsou dokončeny tři pole mostní konstrukce a 11 lamel z každé strany oblouku. Předpokládáme, že k propojení by mělo dojít začátkem letošního prosince, celé dílo by mělo být dokončeno v listopadu 2024.
Spolupracujete také na rekonstrukci Branického mostu. Jak práce probíhají tam?
Téměř po celé délce mostu, s výjimkou polí nad Modřanskou a Strakonickou ulicí, proběhly bourací práce. Začínáme navrtávat spřahovací trny a montujeme betonážní vozík. Stavba je náročná hlavně z hlediska krátkých termínů a k tomu pracujeme za provozu železnice. Potvrzuje se, že rekonstrukce je mnohdy náročnější, než stavba mostu nového. Na konci oprav bude Branický most dvoukolejný, nosná konstrukce i pilíře budou sanovány a natřeny.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Stavba estakády v Brně přilákala tisíce návštěvníků
Přes 15 000 lidí využilo v sobotu 9. září možnost projít se po nové estakádě, která propojuje Tomkovo náměstí a Rokytovu ulici v Brně (snímky).
RED, Foto: ŘSD ČR.
Tato stavba nad maloměřickým seřaďovacím nádražím byla výjimečně zpřístupněna veřejnosti a lidé tak měli příležitost prohlédnout si vznikající most zblízka. Mostní konstrukce se klene nad terénem ve výšce přes 18 metrů, její piloty jsou ukotveny až 30 m hluboko. Estakáda tvoří součást velkého městského okruhu, jehož investorem je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD ČR). Výstavbu ve sdružení realizují společnosti Metrostav DIZ a Metrostav TBR, vedoucími projektu jsou Martin Šťáva a Martin Soukup.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Navštivte naše kurzy
Tým kolegů Centra vzdělávání Skupiny Metrostav (CVSM) pro vás připravil širokou nabídku kurzů, které se uskuteční v rámci končícího léta a na začátku podzimu.
Tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav, foto archiv Metrostavu
Konkrétně od září do listopadu je v prezenční formě zatím připraveno:
39 profesních školení,
9 běhů adaptačních programů pro nové zaměstnance,
7 programů osobnostního rozvoje,
8 odborně-technickych seminářů (OTS).
Dále pořádáme další doplňkové on-line školení pro nové zaměstnance a pracujeme stále na tvorbě nových elearningových kurzů.
V současné době je k dispozici již 21 typů elektronických kurzů, z nichž 12 je každý měsíc opakovaně vypisováno. Za zmínku stojí například i nově vytvořený e-kurz zveřejněný na konci srpna, který se týká aplikace nového zákona o ochraně oznamovatelů (tzv. whistleblowing).
V Centru vzdělávání (foto) realizujeme i řadu školení „na klíč“ přímo v lokalitách jednotlivých provozů dle potřeb staveb a předem schválených projektů. K tomu využíváme převážně naše zkušené interní lektory.
Sledujte komplexní nabídku Centra vzdělávání, kterou naleznete na intranetu, nebo nám napište své připomínky či dotazy na e-mailovou adresu: vzdelavani@metrostav.cz.
Číslo
číslo
Tolik MVA elektrické energie dokáže v plné zátěži dodat náhradní zdroj v novém energocentru trafostanice TS4 vč. v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem. Stavbu realizovali kolegové z Metrostavu DIZ, závod 8.
Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu
Byla velkým lákadlem pro turisty i běžnou součástí života Liberečanů a Jablonečanů více než 67 let. Meziměstská tramvajová trať mezi oběma severočeskými městy Libercem a Jabloncem nad Nisou ale už potřebovala zásadní rekonstrukci. Do konce letošního roku by měly být dokončeny dva modernizované úseky.
Metrostav DIZ závod 8
Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu
Byla velkým lákadlem pro turisty i běžnou součástí života Liberečanů a Jablonečanů více než 67 let. Meziměstská tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou ale už potřebovala zásadní rekonstrukci. Do konce letošního roku by měly být dokončeny dva modernizované úseky.
Martina Vampulová, foto Radek Petrášek
průběhu rekonstrukce je trať rozdělena do čtyř částí, z nichž první dvě v celkové délce 2,5 km opravuje Metrostav DIZ, závod 8 ve sdružení s firmou Chládek a Tintěra Pardubice. „Rekonstruuje se kompletní trať včetně nástupišť a veškerých přilehlých komunikací, chodníků, mostů a lávek. Na starosti máme celou spodní stavbu včetně veškerých umělých objektů, jako jsou opěrné zdi ze železobetonu, gabionové zdi a přeložky inženýrských sítí, vody, kanalizace a plynu,“ vyjmenovává vedoucí projektu Václav Hodničák.
Práce odstartovaly loni v červnu kácením stromů, demolicemi budov a rozebíráním původní trati. Ta nová totiž bude mít místo původního atypického metrového rozchodu kolejí standardní 1,435 metru. V některých místech se navíc zásadně změní i nivelita a osa trati, třeba až o 20 metrů. Novinkou je také použití ocelových Y pražců (foto), se kterými stavbaři pracují v celé délce trati s výjimkou výhybek, jež budou umístěny na dřevěných pražcích. V zastavěných částech bude úsek odhlučněn pomocí antivibračních rohoží.
Stavba trati se skládá ze 128 stavebních objektů, k tomu dalších 20 objektů zajišťuje společnost ČEZ Distribuce
Po celou dobu rekonstrukce se stavbaři při terénních úpravách a přípravě spodní stavby potýkají v důsledku nedostatečného geologického průzkumu s velkým množství neznámých hornin. „Museli jsme je odstranit, protože se nacházely v ose nové trati. Navíc se vyskytovaly i v těsné blízkosti nedaleké vlakové trati Správy železnice, proto jsme je museli odlamovat hydraulickými klíny ručně,“ popisuje Václav Hodničák s tím, že to rekonstrukci výrazně zpomalilo. V současné době jeho tým staví na druhém rekonstruovaném úseku železobetonové opěrné zdi, pokračuje i rekonstrukce místních komunikací a stavba propustků.
Z technologického hlediska byla podle vedoucího projektu zajímavá také sanace kanalizačního potrubí v délce 255 metrů, kterou stavbaři provedli bezvýkopovou technologií. Nejprve původní potrubí zaslepili a splašky přečerpávali pomocí tří dieselových čerpadel a tlakového ocelového potrubí na vzdálenost 290 metrů. „Po vyčištění stoky jsme rukáv zatáhli a následné jej vytvrdili UV lampou,“ dodává Václav Hodničák.
Na konci září by měl být první kilometrový úsek dokončen, na ten druhý má sdružení společně s investorem stanoven termín dokončení na závěr roku. Finální vegetační úpravy se budou realizovat až na jaře příštího roku.
Rekonstrukce nutná
Tramvajová trať, která propojuje Liberec s Jabloncem nad Nisou od roku 1955, je se svými dvanácti kilometry nejdelší meziměstskou tramvajovou tratí v České republice. Od jejího zprovoznění došlo v 70. letech minulého století pouze k výměně kolejí, troleje a přestavbě dvou výhyben. Celková rekonstrukce s částečnou změnou trasy proto byla nezbytná, aby trať splňovala současné technické i bezpečnostní parametry.
Startuje výstavba šesti nových velkokapacitních nádrží
Společnost ČEPRO slavnostně položila základní kámen (foto) pro výstavbu šesti nadzemních multiproduktových nádrží na naftu a benzin. Každá bude mít objem 10 milionů litrů a spoluvytvoří nový skladovací blok v areálu skladu Hněvice. Stavbu zhotoví společnost Metrostav DIZ, závod 2, vedoucím projektu je Ing. Daniel Riedl.
Technologie
Startuje výstavba šesti nových velkokapacitních nádrží
Společnost ČEPRO slavnostně položila základní kámen (foto) pro výstavbu šesti nadzemních multiproduktových nádrží na naftu a benzin. Každá bude mít objem 10 milionů litrů a spoluvytvoří nový skladovací blok v areálu skladu Hněvice. Stavbu zhotoví společnost Metrostav DIZ, závod 2, vedoucím projektu je Ing. Daniel Riedl.
RED s využitím tiskové zprávy, foto archiv Metrostavu a ČTK
ýstavba šesti dvouplášťových nádrží je pro nás specifická v tom, že bude probíhat v těsné blízkosti stávajícího tankoviště a nesmí nijak ovlivnit jeho strategický význam. S podobnými projekty máme zkušenosti, náš realizační tým pracoval na výstavbě nádrží podobného typu pro velké zákazníky z komoditního trhu,“ uvedl Ing. Jiří Vích, ředitel závodu 2 Metrostavu DIZ, který se zúčastnil slavnostního zahájení stavby (na snímku druhý zleva).
Nové nádrže mimo jiné zvýší energetickou bezpečnost České republiky a zvednou kapacitu skladu Hněvice. Současná kapacita skladů ČEPRA v ČR je okolo 300 milionů litrů. Termín dokončení nádrží je plánovaný na duben 2027.
Klíčový uzel
„Jsem rád, že se podařilo kolegům ze společnosti ČEPRO dotáhnout tento projekt. Je to bezesporu krok, který nás činí mnohem méně zranitelnými vůči různým globálním výkyvům na trzích s energiemi a zároveň nám umožní rychle reagovat na neočekávané události. Konkrétně navýšení o 60 milionů litrů motorové nafty bude znamenat, že zabezpečíme zhruba dva dny spotřeby celé České republiky,“ říká ministr financí Zbyněk Stanjura, který se slavnostního ceremoniálu také zúčastnil.
Sklad Hněvice nebyl vybrán náhodou – jedná se o klíčový uzel pro příjem pohonných hmot jak pomocí produktovodu, tak díky největší vlečce společnosti ČEPRO i pomocí železniční dopravy. Disponuje největší skladovací kapacitou v systému ČEPRO a představuje klíčový bod pro stabilitu distribuční sítě paliv v České republice. Je také jedním z největších průmyslových podniků v České republice, provozuje síť 1200 km produktovodů, k dispozici má 650 skladovacích nádrží, jejichž kapacita je 1,76 mil. m3.
Technologie nádrží
Skladovací nádrže jsou řešeny jako dvouplášťové vizuálně kontrolovatelné s ocelovou havarijní jímkou. Dno nádrží je dvojité s trvalou kontrolou těsnosti meziprostoru; spádováno ke kalníku. Tepelná izolace zajišťuje ochranu proti oslunění nádrží a proti sálavému teplu v případě požáru. Skladovací nádrže jsou vybaveny stabilním hasicím a chladicím zařízením.
Stavba v číslech
cca 4 hektary je plocha staveniště
10 000 m3 objem každé nádrže
6000 m3 betonu
2520 tun ocelových konstrukcí
30 km svarů
120 000 m2 nátěrů
6,5 km ocelových potrubí
37 km elektrických kabelů
Metrostav DIZ závod 1
Metrostav DIZ závod 1
V Plzni se slavnostně otevřel nový azylový dům
V úterý 5. září byl slavnostně zahájen provoz azylového domu Patronus (foto) ve Wenzigově ulici v Plzni, který realizovali kolegové z Metrostavu DIZ, závodu 1. Zařízení má sloužit lidem, kteří se ocitli v těžké životní situaci a žijí na ulici.
RED, foto Magistrát města Plzně
bjekt pro 26 osob provozuje Armáda spásy. Posláním azylového domu je poskytnout lidem s problémovým užíváním alkoholu ubytování na přechodnou dobu a prostřednictvím individuální sociální a terapeutické práce jim pomoci se znovuzačleněním do společnosti.
Azylový dům stojí ve Wenzigově ulici vedle domu svatého Františka, který spadá do působnosti Městské Charity Plzeň. Budova je ekologicky řešená. Zelená fasáda zabraňuje přehřívání a sálání tepla z budovy. Na objektu je zelená střecha, která pomáhá hospodařit s dešťovou vodou a zabraňuje přehřívání interiéru budovy.
Kromě domu Patronus byl rozšířen také vedlejší objekt – Domov sv. Františka. Zařízení provozuje Městská Charita Plzeň, která rovněž poskytuje služby pro osoby ve složité situaci bez přístřeší. Funguje zde noclehárna, nízkoprahové denní centrum, administrativní zázemí pro personál, technické zázemí a sklad.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Trojice našich kolegů pokořila Beskydskou sedmičku
Potkáváme je v kanceláři, v jídelně, ve výtahu. S některými nás pojí úzká spolupráce a přátelství, jiné poznáváme podle tváří. Za každou z těchto tváří se však skrývá příběh, mnohdy velmi silný. Začátkem září se setkali při Beskydské sedmičce (dále B7) naši tři kolegové, aby společně, a přece každý sám za sebe, uběhli neuvěřitelných 101 km s převýšením 5500 m za maximálně 29 hodin.
B7 je extrémní závod, horský ultramaraton, který vyžaduje pečlivou přípravu. Startuje se na noc. Čelovky jsou v drsném terénu nutností. Ing. Aleš Knobloch, vedoucí útvaru ISŘ Metrostavu, který se závodu účastnil letos již potřetí, říká, že zvládnout tento náročný závod je rok od roku čím dál větší výzva. Ředitel závodu 2 Metrostavu DIZ Jiří Vích s kolegou Martinem Kafkou (oba na snímku) nastoupili letos podruhé s jasným cílem pokořit B7 pod 20 hodin.
krize na trati překonány
„Po loňském šoku z extrémní náročnosti tratě, zejména na klouby při prudkých sebězích v kamenitém terénu, díky čemuž jsme loňský ročník ukončili v polovině, jsme letos nastoupili připraveni. Nejtěžší pro mne bylo zvládnout žaludeční potíže mezi 40. a 55. km, ale parťák mě podržel, a to mi psychicky nesmírně pomohlo,“ hodnotí Jiří Vích a Martin Kafka ho doplňuje: „První půlka byla nepříjemná kvůli bahnu a dešti, ve druhé jsme ale mohli výrazně zrychlit a ten pocit, když doběhnete do cíle dříve, než jste si předsevzali, je obrovská radost a štěstí. Každému bych přál to někdy zažít!“ Na dotaz, zda mají v plánu zdolat vrcholy Moravskoslezských Beskyd také příští rok, všichni odhodlaně odpovídají: „Samozřejmě.“ Držme našim běžcům palce!
Mgr. Pavlína Mertl, foto Metrostav
Podzimní výzva SportujeM
Pátek 13. se může jevit jako katastrofa nebo jako výzva. Pro nás je to rozhodně druhá varianta, protože odstartujeme Podzimní výzvu aplikace SportujeM, na kterou se moc těšíme. Od 13. října do 20. listopadu můžete opět sportovat a zaznamenávat svoji aktivitu do aplikace STRAVA.
Každému zaměstnanci, přihlášenému přes firemní účet na www.sportujemveskupine.cz a propojeného s aplikací STRAVA, se načtou body, které následně proměníme ve finanční dar. Tentokrát bychom rádi přispěli Thomayerově nemocnici, konkrétně oddělení dětské neurologie na pořízení rozkládacích křesel pro rodiče.
Toto vysoce specializované oddělení je jedním ze dvou center pro děti se vzácnými neurologickými onemocněními zařazenými do evropské sítě pro vzácná onemocnění (ERN-RDN). Pečují zde nejen o děti akutně neurologicky nemocné, ale také děti s chronickými obtížemi z celé České republiky, které se opakovaně vracejí. Protože rodiče většinou zůstávají s dětmi během hospitalizace přítomni, personál se jim snaží ze všech sil náročnou situaci co nejvíce zpříjemnit. A protože víme, že tato křesla by oddělení velmi pomohla, věnujeme Podzimní výzvu právě tomuto projektu.
Pojďte do toho s námi! Čím více bodů nasbíráme, tím více křesel pro rodiče může oddělení zakoupit. Více informací na: www.sportujemveskupine.cz.
Mgr. Pavlína Mertl
Stavební spolek v Pirně
Členové Stavebního spolku Metrostavu se setkali i během léta: podnikli zajímavou exkurzi na stavbě 912 m dlouhého a až 70 m vysokého silničního mostu přes údolí řeky Gottleuba (foto). Dílo je důležitou součástí budovaného obchvatu města Pirna.
S unikátní a architektonicky velmi zdařilou stavbou, ale také s řadou technických problémů, které její projekt provázejí, a s jejich řešením nás seznámil ředitel projektu doc. Ing. Marek Foglar, PhD. Stavbu realizuje sdružení firem Metrostav a BeMo Tunnelling, dodavatelem ocelové konstrukce je divize 3. Po prohlídce stavby následoval doplňkový program – návštěva saského města Pirna, prohlídka pevnosti Königstein a druhý den se uskutečnila prohlídka Tiských stěn.
Ing. Yvona Vágnerová, foto Metrostav
SKM informuje
Senioři Metrostavu v Malé Fatře
V září si skupina nejzdatnějších seniorů vyrazila na Slovensko do Malé Fatry (foto) a za tři dny vystoupala na tři vrcholy. Nejvýš na Chleb výška 1646 m, prošli Jánošíkovy diery po lávkách a žebřících. Malá Fatra je pohoří na severu Slovenska v Žilinském kraji a malou části v Trenčínském kraji. Po celou dobu nám počasí přálo.
Před námi jsou další akce, například 26. září začíná tradiční cvičení a plavání v Radlicích, 5. října pojedeme do Kolína, 11. října na „nakupovací“ zájezdy do Polska a 18. října výlet do Kadaně.
Na všechny akce se mohou přihlásit i nečlenové Senior klubu Metrostav (SKM). Podrobnější informace naleznete i na webu skm.jabro.eu nebo v kalendáři SKM na stejném webu. Fotografie z uskutečněných akcí jsou k dispozici na webu: skmetrostav.rajce.idnes.cz.
Milana Kellerová, foto archiv Metrostavu
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe
Po rekonstrukci, kterou na začátku léta dokončili kolegové z divize 8, zahájilo provoz českolipské Jiráskovo divadlo. Dříve nevzhledná budova se proměnila v zajímavý objekt s úchvatným interiérem. Otevírací program zahájili 15. září místní ochotníci Divadelní klub mladých a Divadelní klub Jirásek.
Fotoreportáž
Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe
RED, foto Vít Černý a Profimedia.cz
Po rekonstrukci, kterou na začátku léta dokončili kolegové z divize 8, zahájilo provoz českolipské Jiráskovo divadlo. Dříve nevzhledná budova se proměnila v zajímavý objekt s úchvatným interiérem. Otevírací program zahájili 15. září místní ochotníci Divadelní klub mladých a Divadelní klub Jirásek.
Hlavní sál zrenovovaného Jiráskova divadla má kapacitu 370 míst a změnil se k nepoznání. Nevyhovující hlediště a jeden balkon bylo třeba zbourat a na jejich místě stavbaři vybudovali nové hlediště se dvěma balkony.
Nad hlavami diváků je pomyslné hvězdné nebe vytvořené z historického lustru ze 70. let 20. století a moderních LED pásků a LED čipů. Samotné zhasínání před představením je proto prý velký zážitek a diváci mohou na stropě spatřit i několik souhvězdí.
Také ostatní zrenovované prostory divadla jsou krásné a lze v nich uspořádat menší akce jako vernisáže či komorní koncerty.
U hlavního vstupu, který se přesunul z Jiráskovy do Panské ulice, se nově nachází busta Aloise Jiráska, která byla dříve ve dvoře. Rekonstrukce se vydařila a českolipští diváci se tedy mohou těšit na příjemné kulturní zážitky.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Metrostav DIZ závod 8 – Fotogalerie
Rekonstrukce tramvajové trati Jablonec nad Nisou-Liberec.
Rekonstrukce tramvajové trati Jablonec nad Nisou-Liberec.
Rekonstrukce tramvajové trati Jablonec nad Nisou-Liberec.
Rekonstrukce tramvajové trati Jablonec nad Nisou-Liberec.
Rekonstrukce tramvajové trati Jablonec nad Nisou-Liberec.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2012
Ročník 2023
Ročník 2022
Ročník 2021
Ročník 2007
Ročník 2008
Ročník 2009
Ročník 2010
Ročník 2011
Ročník 2020
Ročník 2013
Ročník 2014
Ročník 2015
Ročník 2016
Ročník 2017
Ročník 2018
Ročník 2019
Nový rok, nové příležitosti
Rok se chýlí ke konci a nastává čas bilancování. Uplynulé měsíce přinesly klidnější období, skupina se konsolidovala, posílila a čelila výzvám. Teď je čas připravit se na nové úkoly a příležitosti.
Divize 9 předává další stavby na Dolní Moravě
Pardubická divize 9 dokončila čtyři nové objekty v areálu dolní morava: jde o apartmánové domy, které zvýší kapacitu ubytování v rezortu. Od roku 2017 zde metrostav postavil již řadu staveb.
Tým Metrostavu Norge buduje v norsku gigantické kaverny
Čeští stavbaři budují v Norsku největší podzemní objekt v historii firmy. Gigantické kaverny budou využity k ukládání odpadu z výroby zinku.
Přátelské zastavení v čase adventním
Kolegové ze skupiny se během adventu setkávají na večírcích a koncertech. Akce zlepšují náladu, posilují vztahy a pomáhají zvládnout předvánoční shon. Pohoštění a hudba zajistily skvělou atmosféru.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007