Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Centrum vzdělávání

Navštivte naše kurzy

Tým kolegů Centra vzdělávání Skupiny Metrostav (CVSM) pro vás připravil širokou nabídku kurzů, které se uskuteční v rámci končícího léta a na začátku podzimu.

Tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav, foto archiv Metrostavu

Konkrétně od září do listopadu je v prezenční formě zatím připraveno:

39 profesních školení,

9 běhů adaptačních programů pro nové zaměstnance,

7 programů osobnostního rozvoje,

8 odborně-technickych seminářů (OTS).

Dále pořádáme další doplňkové on-line školení pro nové zaměstnance a pracujeme stále na tvorbě nových elearningových kurzů.

V současné době je k dispozici již 21 typů elektronických kurzů, z nichž 12 je každý měsíc opakovaně vypisováno. Za zmínku stojí například i nově vytvořený e-kurz zveřejněný na konci srpna, který se týká aplikace nového zákona o ochraně oznamovatelů (tzv. whistleblowing).

V Centru vzdělávání (foto) realizujeme i řadu školení „na klíč“ přímo v lokalitách jednotlivých provozů dle potřeb staveb a předem schválených projektů. K tomu využíváme převážně naše zkušené interní lektory.

Sledujte komplexní nabídku Centra vzdělávání, kterou naleznete na intranetu, nebo nám napište své připomínky či dotazy na e-mailovou adresu: vzdelavani@metrostav.cz.

číslo

Tolik MVA elektrické energie dokáže v plné zátěži dodat náhradní zdroj v novém energocentru trafostanice TS4 vč. v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem. Stavbu realizovali kolegové z Metrostavu DIZ, závod 8.

Metrostav DIZ závod 8

Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu

Byla velkým lákadlem pro turisty i běžnou součástí života Liberečanů a Jablonečanů více než 67 let. Meziměstská tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou ale už potřebovala zásadní rekonstrukci. Do konce letošního roku by měly být dokončeny dva modernizované úseky.

Martina Vampulová, foto Radek Petrášek

V

průběhu rekonstrukce je trať rozdělena do čtyř částí, z nichž první dvě v celkové délce 2,5 km opravuje Metrostav DIZ, závod 8 ve sdružení s firmou Chládek a Tintěra Pardubice. „Rekonstruuje se kompletní trať včetně nástupišť a veškerých přilehlých komunikací, chodníků, mostů a lávek. Na starosti máme celou spodní stavbu včetně veškerých umělých objektů, jako jsou opěrné zdi ze železobetonu, gabionové zdi a přeložky inženýrských sítí, vody, kanalizace a plynu,“ vyjmenovává vedoucí projektu Václav Hodničák.

Práce odstartovaly loni v červnu kácením stromů, demolicemi budov a rozebíráním původní trati. Ta nová totiž bude mít místo původního atypického metrového rozchodu kolejí standardní 1,435 metru. V některých místech se navíc zásadně změní i nivelita a osa trati, třeba až o 20 metrů. Novinkou je také použití ocelových Y pražců (foto), se kterými stavbaři pracují v celé délce trati s výjimkou výhybek, jež budou umístěny na dřevěných pražcích. V zastavěných částech bude úsek odhlučněn pomocí antivibračních rohoží.

Stavba trati se skládá ze 128 stavebních objektů, k tomu dalších 20 objektů zajišťuje společnost ČEZ Distribuce

Po celou dobu rekonstrukce se stavbaři při terénních úpravách a přípravě spodní stavby potýkají v důsledku nedostatečného geologického průzkumu s velkým množství neznámých hornin. „Museli jsme je odstranit, protože se nacházely v ose nové trati. Navíc se vyskytovaly i v těsné blízkosti nedaleké vlakové trati Správy železnice, proto jsme je museli odlamovat hydraulickými klíny ručně,“ popisuje Václav Hodničák s tím, že to rekonstrukci výrazně zpomalilo. V současné době jeho tým staví na druhém rekonstruovaném úseku železobetonové opěrné zdi, pokračuje i rekonstrukce místních komunikací a stavba propustků.

Z technologického hlediska byla podle vedoucího projektu zajímavá také sanace kanalizačního potrubí v délce 255 metrů, kterou stavbaři provedli bezvýkopovou technologií. Nejprve původní potrubí zaslepili a splašky přečerpávali pomocí tří dieselových čerpadel a tlakového ocelového potrubí na vzdálenost 290 metrů. „Po vyčištění stoky jsme rukáv zatáhli a následné jej vytvrdili UV lampou,“ dodává Václav Hodničák.

Na konci září by měl být první kilometrový úsek dokončen, na ten druhý má sdružení společně s investorem stanoven termín dokončení na závěr roku. Finální vegetační úpravy se budou realizovat až na jaře příštího roku.

Rekonstrukce nutná

Tramvajová trať, která propojuje Liberec s Jabloncem nad Nisou od roku 1955, je se svými dvanácti kilometry nejdelší meziměstskou tramvajovou tratí v České republice. Od jejího zprovoznění došlo v 70. letech minulého století pouze k výměně kolejí, troleje a přestavbě dvou výhyben. Celková rekonstrukce s částečnou změnou trasy proto byla nezbytná, aby trať splňovala současné technické i bezpečnostní parametry.

 

Metrostav 17/2023, Vějíř bytů s výhledem na Prahu
Metrostav 17/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2023, Metrostav Development
Metrostav 17/2023, Ptáme se
Metrostav 17/2023, Fotosloupek
Metrostav 17/2023, Centrum vzdělávání
Metrostav 17/2023, Číslo
Metrostav 17/2023, Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu
Metrostav 17/2023, Startuje výstavba šesti nových velkokapacitních nádrží
Metrostav 17/2023, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 17/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 17/2023, Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe
Metrostav 17/2023, Vějíř bytů s výhledem na Prahu

Vějíř bytů s výhledem na Prahu

Metrostav 17/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 17/2023, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 17/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 17/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 17/2023, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 17/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 17/2023, Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu

Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu

Metrostav 17/2023, Startuje výstavba šesti nových velkokapacitních nádrží

Startuje výstavba šesti nových velkokapacitních nádrží

Metrostav 17/2023, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 17/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 17/2023, Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe

Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe

7

Sending statistics …

Rendering Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu (321392): (1/3) (4 ms)

Rendering Centrum vzdělávání (321390): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7780/item1056498-small.jpg

 i7780/item1056508.mp4 (4 ms)

 i7780/item1056527-small.jpg

 i7780/item1056430.svg

 i7780/item1056525.svg