Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 07/2024

Krátce Aktuálně

Metrem 50 let: oslavy jubilea startují!

Společná výstava, tři nové filmy, publikace, geolokační hra, den otevřených dveří na Kačerově a speciální program v CAMP. Dopravní podnik hl. m. Prahy představil 24. dubna ve vozovně Střešovice aktivity, kterými si připomeneme důležité výročí páteře pražské MHD. Na akcích v souvislosti s oslavami se podílel Metrostav, Metroprojekt a Magistrát hlavního města Prahy. Součástí bude i Geolokační hra Metro 50, kterou lze stáhnout na webu: www.dpp.cz/metro50

Jarní výzva podpoří ochránce přírody

Od 22. dubna mají zaměstnanci Skupiny možnost prostřednictvím aplikace SportujeM podpořit Český svaz ochránců přírody Vlašim (ČSOP). Jarní výzva poběží do 31. května a cílem je společně nasportovat 12 500 bodů. Nyní se zaměříme na chůzi, běh a kolo.Čím více bodů nasportujeme, tím větší bude i finanční dar. Přihlásit se může každý zaměstnanec pod firemním e-mailem na webu www.sportujemveskupine.cz, svůj účet pak propojí s aplikací STRAVA. 

Nový lakovací box v Hostivaři

Pražský dopravní podnik 23. dubna slavnostně v Hostivaři zahájil provoz průjezdného lakovacího boxu pro tramvaje. Novou lakovnu, která je šetrná k životnímu prostředí a výrazně zjednoduší i urychlí práci, postavili kolegové z Metrostavu DIZ závodu 8 (na snímku).

Metrostav 07/2024

BeMo Tunnelling

BeMo modernizuje tunel na jihozápadě Německa

Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) od listopadu 2022 realizuje v Německu projekt B 33 tunel Sommerberg. Práce jsou zaměřené na modernizaci a renovaci objížďky tunelu z 90. let 20. století a jsou prováděny na zakázku země Bádensko‑Württembersko, zastoupené regionální radou ve Freiburgu.

Pafos Busch a Alexander Stoisser

K

omunikace se nachází v německém Schwarzwaldu, silně zalesněném pohoří ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko. Práce zahrnují stavbu záchranného únikového tunelu s několika spojovacími tunely, renovaci stávajícího hlavního tunelu a instalaci moderního systému řízení dopravy a provozního zařízení tunelu.

Renovace a modernizace tunelu se provádí za účelem splnění bezpečnostní úrovně podle současných evropských specifikací pro zařízení a provoz silničních tunelů. Kontrakt proto zahrnuje širokou řadu různých prací, které jsou rozděleny do různých pracovních balíků, FB 1 – FB 3. Zatímco pracovní balík FB 1 v podstatě zahrnuje požadovanou signalizační technologii pro řízení dopravy, FB 2 obsahuje stavbu a renovaci bezpečnostních opatření včetně stavby nových, souběžných únikových tunelů. Pracovní balík FB 3 nakonec obsahuje všechna opatření a stavební práce pro technické zařízení, potřebné pro spolehlivý a bezpečný provoz tunelu.

účelem je splnění bezpečnostní úrovně podle současných evropských specifikací

Vzhledem k diverzitě specializovaných prací je projekt prováděn ve formě joint venture firmy BeMo Tunnelling GmbH (Německo) a PKE Verkehrstechnik GmbH (Rakousko). Jako subdodavatel JV, Leonhard Weiss GmbH & Co.KG (Německo) bude provádět zemní práce a renovační práce v hlavním tunelu.

Návrh záchranného tunelu

Kompletní záchranný tunelový systém je dlouhý 933,60 m a je tvořený kratším přístupovým tunelem (32,70 m) na východě a hlavním souběžným záchranným tunelem (833,80 m). Dva kratší spojovací tunely (každý dlouhý 18,30 m) a jeden větší spojovací tunel (30,50 m) spojují souběžný záchranný tunel s hlavní troubou tunelu Sommerberg. Záchranný tunel je ražený a je téměř kompletně provedený metodou drill and blast se zajištěním horniny na principech Nové rakouské tunelovací metody.

Plánovaný průřez tunelu je jen 13,5 m2 a představuje velkou výzvu. Díky rozsáhlým zkušenostem, které BeMo získalo na tunelu Bad Bergzabern, bylo možné naplánovat a realizovat efektivní koncept razicího zařízení na stavbě tunelu Sommerberg ve velmi krátkém čase – BeMo plánuje dokončit projekt do konce roku 2024. Zdař Bůh!

Metrostav 07/2024

Ptáme se...

Ing. Lukáš Zedník

Zástupce ředitele závodu 8 ve společnosti Metrostav DIZ a ředitel nabídky Dukovany 5

Na TEK obdržel titul v kategorii Výroční cena roku 2023. Lukáš Zedník se dlouhodobě věnuje přípravě nabídky pro dostavbu Dukovan, je i ředitelem stejnojmenného útvaru. Společnost Metrostav DIZ je členem Czech Power Industry Alliance (CPIA), která byla založena v září 2015 a v souladu s aktualizovanou státní energetickou koncepcí a Národním akčním plánem pro rozvoj jaderné energetiky koordinuje strategické zájmy českých technologických dodavatelů.

Ocenění, které jste na TEK obdržel, je hlavně uznání vaší práce. Jaké máte pocity?

Určitě je to více pocitů najednou. Na prvním místě vděk a díky. Ať už vedení společnosti za důvěru a podporu, tak i celému týmu EDU5 a všem spolupracujícím entitám za skvěle odvedenou práci. Další je pokora, protože vím, že ve Skupině máme řadu dalších velmi schopných lidí, kteří by si toto ocenění rovněž zasloužili. Nakonec zmíním pocit závazku, neboť toto ocenění samozřejmě s sebou přináší i jistá očekávání.

Při jaké příležitosti jste se poprvé setkal s Metrostavem?

Poprvé to reálně bylo během mých studentských let, kdy jsem jedno léto strávil u kolegů v ostravské kanceláři divize 1 na povinné praxi. Vzpomínám, jak jsem byl ohromen světem velkého stavebnictví. Nemyslím, že by se mi tam nelíbilo, ale pak jsem skoro 10 let strávil v jiné společnosti, abych se následně mohl „vrátit“ k divizi 8.

Co vás v rámci Skupiny přivedlo k energetice a jádru?

Částečně to určitě bylo nasměrování z mého působení v předchozí společnosti. Tam jsem měl příležitost být vedoucím nabídkového týmu v rámci tendru na výstavbu 3. a 4. temelínského bloku. Z pozice obchodního ředitele jsem měl následně na starosti naše aktivity v Temelíně a zároveň jsem vyrostl v týmu, který byl i v Elektrárně Ledvice. Když jsem se pak stal součástí týmu divize 8, která měla za sebou stavby posledních českých elektráren, tak se tento směr nabízel. Rozsah a složitost energetických projektů je asi většině znám. Méně patrná je ovšem jejich časová náročnost, zejména v předvýrobní fázi, což vyžaduje dobré strategické řízení, ale i vytrvalost. Za obojí a nejen za to bych velmi rád poděkoval Josefovi Špryňarovi, řediteli našeho uzlu.

Čemu se v rámci přípravy nabídky Dukovany 5 hlavně věnujete aktuálně?

Tendr jde snad již do své závěrečné fáze. Pokud stát dodrží svůj harmonogram, tak během léta bychom měli znát preferovaného dodavatele. Finální nabídky se předkládají do konce dubna, takže z naší strany již nabízejícím do nabídek nic zpracovávat nebudeme. Hlavní činnosti tak směřují skrze CPIA, kdy se snažíme významně vyvíjet tlak na míru zapojení českého průmyslu ve výši alespoň 65 %. Společně s tím nám nejde pouze o objem, ale rovněž o co nejlepší pozice v dodavatelských řetězcích, které jsou pro nás stavaře z mého pohledu výrazně důležitější než například pro dodavatele komponent. Veškerá tato jednání budou dále probíhat i po určení preferovaného dodavatele.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 7/2024, TEK 2024: Silní navzdory překážkám
Metrostav 7/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 7/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 7/2024, Ptáme se
Metrostav 7/2024, Fotosloupek
Metrostav 7/2024, Ocenění
Metrostav 7/2024, Strategicky významná stavba pokročila
Metrostav 7/2024, Metrostav DIZ závod 9
Metrostav 7/2024, Nový most přes Orlík má duši
Metrostav 7/2024, Lidé Metrostavu
Metrostav 7/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 7/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 7/2024, Fotoreportáž
Metrostav 7/2024, Metro je tu s námi 50 let!
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Slovo šéfredaktora
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Traťové tunely úseku I.C
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pražské metro 2024
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – První kilometry
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pohled architekta a památkáře
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Historie projektování
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Fotoreportáž
Metrostav 7/2024, TEK 2024: Silní navzdory překážkám

TEK 2024: Silní navzdory překážkám

Metrostav 7/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 7/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 7/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 7/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 7/2024, Ocenění

Ocenění

Metrostav 7/2024, Strategicky významná stavba pokročila

Strategicky významná stavba pokročila

Metrostav 7/2024, Metrostav DIZ závod 9

Metrostav DIZ závod 9

Metrostav 7/2024, Nový most přes Orlík má duši

Nový most přes Orlík má duši

Metrostav 7/2024, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 7/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 7/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 7/2024, Fotoreportáž

Fotoreportáž

Metrostav 7/2024, Metro je tu s námi 50 let!

Metro je tu s námi 50 let!

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Slovo šéfredaktora

Metrem 50 let – Slovo šéfredaktora

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Traťové tunely úseku I.C

Metrem 50 let – Traťové tunely úseku I.C

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pražské metro 2024

Metrem 50 let – Pražské metro 2024

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – První kilometry

Metrem 50 let – První kilometry

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pohled architekta a památkáře

Metrem 50 let – Pohled architekta a památkáře

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Historie projektování

Metrem 50 let – Historie projektování

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Fotoreportáž

Metrem 50 let – Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (348457): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (348456): (1/3) (9 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (348455): (2/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8964/item1110948-small.jpg

 i8964/item1110949-small.jpg

 i8964/item1110951-small.jpg

 i8964/item1110952.svg

 i8964/item1110962.svg

 i8964/item1110957-small.jpg