Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 07/2024

Ptáme se...

Ing. Lukáš Zedník

Zástupce ředitele závodu 8 ve společnosti Metrostav DIZ a ředitel nabídky Dukovany 5

Na TEK obdržel titul v kategorii Výroční cena roku 2023. Lukáš Zedník se dlouhodobě věnuje přípravě nabídky pro dostavbu Dukovan, je i ředitelem stejnojmenného útvaru. Společnost Metrostav DIZ je členem Czech Power Industry Alliance (CPIA), která byla založena v září 2015 a v souladu s aktualizovanou státní energetickou koncepcí a Národním akčním plánem pro rozvoj jaderné energetiky koordinuje strategické zájmy českých technologických dodavatelů.

Ocenění, které jste na TEK obdržel, je hlavně uznání vaší práce. Jaké máte pocity?

Určitě je to více pocitů najednou. Na prvním místě vděk a díky. Ať už vedení společnosti za důvěru a podporu, tak i celému týmu EDU5 a všem spolupracujícím entitám za skvěle odvedenou práci. Další je pokora, protože vím, že ve Skupině máme řadu dalších velmi schopných lidí, kteří by si toto ocenění rovněž zasloužili. Nakonec zmíním pocit závazku, neboť toto ocenění samozřejmě s sebou přináší i jistá očekávání.

Při jaké příležitosti jste se poprvé setkal s Metrostavem?

Poprvé to reálně bylo během mých studentských let, kdy jsem jedno léto strávil u kolegů v ostravské kanceláři divize 1 na povinné praxi. Vzpomínám, jak jsem byl ohromen světem velkého stavebnictví. Nemyslím, že by se mi tam nelíbilo, ale pak jsem skoro 10 let strávil v jiné společnosti, abych se následně mohl „vrátit“ k divizi 8.

Co vás v rámci Skupiny přivedlo k energetice a jádru?

Částečně to určitě bylo nasměrování z mého působení v předchozí společnosti. Tam jsem měl příležitost být vedoucím nabídkového týmu v rámci tendru na výstavbu 3. a 4. temelínského bloku. Z pozice obchodního ředitele jsem měl následně na starosti naše aktivity v Temelíně a zároveň jsem vyrostl v týmu, který byl i v Elektrárně Ledvice. Když jsem se pak stal součástí týmu divize 8, která měla za sebou stavby posledních českých elektráren, tak se tento směr nabízel. Rozsah a složitost energetických projektů je asi většině znám. Méně patrná je ovšem jejich časová náročnost, zejména v předvýrobní fázi, což vyžaduje dobré strategické řízení, ale i vytrvalost. Za obojí a nejen za to bych velmi rád poděkoval Josefovi Špryňarovi, řediteli našeho uzlu.

Čemu se v rámci přípravy nabídky Dukovany 5 hlavně věnujete aktuálně?

Tendr jde snad již do své závěrečné fáze. Pokud stát dodrží svůj harmonogram, tak během léta bychom měli znát preferovaného dodavatele. Finální nabídky se předkládají do konce dubna, takže z naší strany již nabízejícím do nabídek nic zpracovávat nebudeme. Hlavní činnosti tak směřují skrze CPIA, kdy se snažíme významně vyvíjet tlak na míru zapojení českého průmyslu ve výši alespoň 65 %. Společně s tím nám nejde pouze o objem, ale rovněž o co nejlepší pozice v dodavatelských řetězcích, které jsou pro nás stavaře z mého pohledu výrazně důležitější než například pro dodavatele komponent. Veškerá tato jednání budou dále probíhat i po určení preferovaného dodavatele.

Za rozhovor děkuje David Kalců

Metrostav 07/2024

fotosloupek

Zázemí pro poříční policii

Pražské poříční oddělení Policie ČR má upravená stání pro služební plavidla (snímky).

Zprovozněna byla 11. dubna za účasti náměstka ministra dopravy, policejního prezidenta, ředitele Ředitelství vodních cest ČR, primátora hlavního města Prahy a kolegů z Metrostavu DIZ závodu 6, který stavbu realizoval. Stání tvoří dvě kryté garáže pro služební plavidla zajišťující dozorovou činnost a zásahy policie na řece. Při realizaci stavbaři využili bohaté zkušenosti z výstavby plovoucích mol. Stavbu provedli v souladu se smluvními podmínkami FIDIC, tedy dodávku na klíč. Sami připravili projektovou dokumentaci, navrhli konstrukci a provedli výstavbu.

Metrostav 07/2024

Ocenění

Stavíme bezpečně

Vedoucí projektů z jednotlivých divizí a závodů Metrostavu a Metrostavu DIZ byli během Programové konference TEK 2024 vyznamenáni v rámci motivačního programu Bezpečné pracovitě.

RED, foto archiv Metrostavu

O

ceňována jsou pracoviště, která vynikají odbornou péčí o bezpečnost práce a nulovou úrazovostí. Metrostav totiž dlouhodobě dbá na prevenci vzniku rizik a zlepšuje systém managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Oceněným gratulujeme!

Divize 1/ Závod 1: Robert Škarecký, SDR Suchý, Žďárná – ČOV a kanalizace.

Závod 2: Ing. Petr Pultar, Protihluková opatření, Elektrárna Trmice.

Divize 3/ Závod 3: Jonáš Frouz, Parkovací dům Příbram.

Divize 3/ Závod 3: Ing. Tomáš Mraček, Hospital Mělník.

Divize 3/ Závod 3: Ing. Michal Mašek, VIVARIUM Hradec Králové.

Divize 5/ Závod 5/ TBR: Ing. Tomáš Kohout, Uzel Plzeň 5, stavba Lobzy – Koterov.

Divize 5/ Závod 5/ TBR: Martin Soukup, I/42 Brno, VMO Tomkovo náměstí a I/42 Brno.

Divize 6/ Závod 6: Ing. Tomáš Kuřík, Výhledy Chodovec C D.

Divize 6/ Závod 6: Ing. Petr Brož, MOS Malovanka.

Divize 8/ Závod 8: Ing. Jan Palkovič, Vozovna autobusů Liberec.

Divize 8/ Závod 8: Ing. Jan Lučka, Stavba F921 – rekonstrukce fasád objektů BAPP.

Divize 9/ Závod 9: Ing. Jiří Bukovinský, Bytový dům a řadové domy Pod Kotlářkou, Praha.

 

Metrostav 7/2024, TEK 2024: Silní navzdory překážkám
Metrostav 7/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 7/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 7/2024, Ptáme se
Metrostav 7/2024, Fotosloupek
Metrostav 7/2024, Ocenění
Metrostav 7/2024, Strategicky významná stavba pokročila
Metrostav 7/2024, Metrostav DIZ závod 9
Metrostav 7/2024, Nový most přes Orlík má duši
Metrostav 7/2024, Lidé Metrostavu
Metrostav 7/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 7/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 7/2024, Fotoreportáž
Metrostav 7/2024, Metro je tu s námi 50 let!
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Slovo šéfredaktora
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Traťové tunely úseku I.C
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pražské metro 2024
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – První kilometry
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pohled architekta a památkáře
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Historie projektování
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Fotoreportáž
Metrostav 7/2024, TEK 2024: Silní navzdory překážkám

TEK 2024: Silní navzdory překážkám

Metrostav 7/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 7/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 7/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 7/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 7/2024, Ocenění

Ocenění

Metrostav 7/2024, Strategicky významná stavba pokročila

Strategicky významná stavba pokročila

Metrostav 7/2024, Metrostav DIZ závod 9

Metrostav DIZ závod 9

Metrostav 7/2024, Nový most přes Orlík má duši

Nový most přes Orlík má duši

Metrostav 7/2024, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 7/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 7/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 7/2024, Fotoreportáž

Fotoreportáž

Metrostav 7/2024, Metro je tu s námi 50 let!

Metro je tu s námi 50 let!

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Slovo šéfredaktora

Metrem 50 let – Slovo šéfredaktora

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Traťové tunely úseku I.C

Metrem 50 let – Traťové tunely úseku I.C

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pražské metro 2024

Metrem 50 let – Pražské metro 2024

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – První kilometry

Metrem 50 let – První kilometry

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pohled architekta a památkáře

Metrem 50 let – Pohled architekta a památkáře

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Historie projektování

Metrem 50 let – Historie projektování

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Fotoreportáž

Metrem 50 let – Fotoreportáž

5

Sending statistics …

Rendering Ocenění (348459): (1/2) (3 ms)

Rendering Fotosloupek (348458): (2/2) (3 ms)

Rendering Ptáme se (348457): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8964/item1110957-small.jpg

 i8964/item1110958-small.jpg

 i8964/item1110959-small.jpg

 i8964/item1110963-small.jpg

 i8964/item1110960.svg