Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 07/2024

Metrostav TBR

Nový most přes Orlík má duši

Napadlo vás někdy, že mostní oblouky majestátně překlenující údolí či řeky bývají uvnitř duté? Stavbaři říkají takovému prostoru „duše“ a jednu takovou ve středu 10. dubna exkluzivně představili novinářům nad orlickou přehradou. Výstavba nového železničního mostu u Červené nad Vltavou (foto) směřuje do závěrečné fáze.

Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu

K

omora, která vede železobetonovým obloukem, má dvě výhody. Jednak významně staticky odlehčuje celou konstrukci a zároveň umožní provádět po celou dobu životnosti mostu diagnostiku a pravidelné prohlídky přímo z jejího nitra. Dostat se dovnitř bude přitom i po dokončení díla poměrně náročné, stejně jako pohybovat se tam. Prostor je značně stísněný – na výšku měří pouze 1,5 metru a na šířku 3,8 metru – a cesta v něm ubíhá do celkem strmého kopce. Oblouk se klene u paty pod úhlem téměř 45 stupňů,“ sdělil stavbyvedoucí Roman Šimáček z Metrostavu TBR.

Stavba s názvem Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor–Písek spočívá v kompletní přestavbě jednokolejného železničního mostu. V současné době se provádějí montáže podpěrných skruží a bednění pro betonáže nosné konstrukce nad obloukem. Celkem je potřeba vybetonovat sedm polí nosné konstrukce, z nichž šest je na podpěrných skružích a poslední středové pole je celoplošně posazeno na konstrukci oblouku přes spojovací krček. Vyjma středového uzavíracího pole jsou všechna pole nosné konstrukce po vybetonování dodatečně předpínána.

Metrostav 07/2024

Lidé Metrostavu

Čestné tituly roku 2023

Ve druhé části Programové konference TEK byli za práci v loňském roce ocenění nejlepší technici a zaměstnanci. Jejich jména v jednotlivých kategoriích uvádí následující přehled:

Výroční cena roku 2023

Ing. Lukáš Zedník, MTS DIZ Z08, zástupce ředitele závodu.

Vedoucí projektu roku

Ing. Tomáš Homolka, MTS D1, hlavní stavbyvedoucí Ing. arch. Nikola Štochl, Ph.D., MTS D3, hlavní stavbyvedoucí Jan Prokeš, MTS D6, hlavní stavbyvedoucí Lukáš Mareš, MTS D8, stavbyvedoucí Ing. Petr Pultar, MTS DIZ Z02, stavbyvedoucí Ing. Ludvík Kucharič, MTS DIZ Z09, stavbyvedoucí Ing. Petr Koukolík, MTS TBR, hlavní stavbyvedoucí.

Stavbyvedoucí roku

Ing. Jan Kostka, MTS D1, stavbyvedoucí Ing. Josef Brabec, MTS D6 stavbyvedoucí Petr Zvěřina, MTS D6, stavbyvedoucí Petr Václavík, MTS D8, stavbyvedoucí Ing. Jan Šoltész, MTS D9, stavbyvedoucí Ing. Matouš Krása, MTS DIZ Z01, stavbyvedoucí Ing. Petr Girsa, MTS DIZ Z02, hlavní projektant Ing. Edvard Lanz, MTS DIZ Z03, stavbyvedoucí Ing. Martin Benda, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí Michal Šťastný, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí Ing. Petr Hybský, MTS TBR, hlavní stavbyvedoucí Ing. Tomáš Ptáček, MTS TBR, stavbyvedoucí.

Přípravář roku

Ing. Lucie Ježková, MTS D1, přípravářka Ing. Jiří Daněk, MTS D3, samostatný přípravář Helena Jeřábková, MTS D6, samostatná přípravářka Ing. Jan Prchal, MTS D6, přípravář Svatava Štěpánová, MTS D9, přípravářka Ing. Lucie Kratochvílová, MTS DIZ Z01, přípravářka Karel Růžička, MTS DIZ Z02, projektant Ing. David Sitte, MTS DIZ Z08, přípravář Ing. Mojmír Stuchlík, MTS DIZ Z08, vedoucí útvaru Ing. Michal Kulhavý, MTS TBR, samostatný přípravář.

Zaměstnanec roku

Ing. Pavel Němec, MTS D1, vedoucí útvaru Ing. arch. Ladislav Hospodka, MTS D3, vedoucí útvaru Ing. Gabriela Maříková, MTS D3, samostatná referentka financování Dana Kubernátová, MTS D5, ekonomka projektu Ing. Hana Ibrová, MTS D6, vedoucí útvaru divize Julie Matoušková, MTS D6, odborná referentka financování  Ing. Matěj Novák, MTS D9, vedoucí útvaru Mgr. Jan Svoboda, MTS D9, právník Tomáš Nedbal, MTS D11, vedoucí střediska Mgr. Matouš Tůma, MTS ÚEŘ, samostatný technik IT Ing. Renáta Zavřelová, MTS ÚPZ, vedoucí útvaru centrály Ing. Jaroslav Matějka, MTS DIZ Z01, vedoucí útvaru Ing. Jana Sliacka, MTS DIZ Z02, ekonomka projektu Michal Vavroň, MTS DIZ Z08, vedoucí útvaru závodu Ing. Michal Weiner, MTS DIZ Z08, vedoucí útvaru Radim Adamec, MTS DIZ ÚTPŘ, samostatný technik BOZ, PO Ing. Tomáš Wangler, MTS TBR, specialista.

Manažer junior roku

Ing. Zdeněk Řanda, MTS D1, stavbyvedoucí Ing. Michal Ašenbrener, MTS D3, stavbyvedoucí Ing. Peter Kmeť, MTS D6, samostatný technik pro technické obory Ing. Ondřej Dražka, MTS D8, stavbyvedoucí Ing. arch. Tomáš Vítovec, MTS D9, mistr Ing. Michal Himmel, MTS ÚVTŘ, samostatný technik pro technické obory Ing. Jaroslav Hakl, MTS DIZ Z01, stavbyvedoucí Ing. Matěj Piwowarski, MTS DIZ Z01, stavbyvedoucí Ing. Jakub Štěpán, MTS DIZ Z02, stavbyvedoucí Ing. Ivo Kurhajec, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí Daniel Lipert, MTS DIZ Z08, hlavní stavbyvedoucí Ing. Jakub Veselý, MTS TBR, stavbyvedoucí.

Metrostav 07/2024

Pracovní příležitosti

Volná místa ve Skupině Metrostav

Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.

J

méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech. 

Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.

U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!

Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování. 

Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav

Slevy u partnerů

Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu. 

Více o práci v Metrostavu zde

 

TOP POZICE duben 2024

Stavbyvedoucí

Zkušené i začínající stavbyvedoucí přijmeme na naše stavby v Praze, v Karlovarském a Pardubickém kraji a na provoz lehkých obvodových plášťů v Nymburce. Více o nabídce pro stavbyvedoucí najdete ZDE.


Kvalitář/ka

Pro dceřinou společnost Metrostav TBR hledáme šikovné specialisty kvality. Pokud máte rádi pořádek, baví vás vést evidenci dokladů a protokolů ke stavbě a zajišťovat, aby bylo vše v pořádku, pak jste pro nás ten pravý/ta pravá. Více o pozici najdete ZDE.


Přípravář/ka

Naše stavby můžete potkávat na spoustě míst po celé České republice. Využijte možnosti být u těch nejzajímavějších stavebních zakázek jako přípravář – aktuálně se u nás můžete věnovat např. projektům BD Hrdlořezy, AB Praha Bubny a mnoho dalších. Záleží na vás, jestli se budete podílet na přípravě staveb do soutěží nebo budete vyhrané zakázky připravovat k realizaci. Více o pozicích v přípravě najdete ZDE.


Mistr

Šikovné stavební mistry a mistrové hledáme na několik našich projektů. Jde zejména o realizaci pozemních staveb a mostů v Praze a středočeském kraji. Máte-li zájem, můžete zareagovat ZDE, Vaši odpověď předáme příslušným manažerům.

 

Metrostav 7/2024, TEK 2024: Silní navzdory překážkám
Metrostav 7/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 7/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 7/2024, Ptáme se
Metrostav 7/2024, Fotosloupek
Metrostav 7/2024, Ocenění
Metrostav 7/2024, Strategicky významná stavba pokročila
Metrostav 7/2024, Metrostav DIZ závod 9
Metrostav 7/2024, Nový most přes Orlík má duši
Metrostav 7/2024, Lidé Metrostavu
Metrostav 7/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 7/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 7/2024, Fotoreportáž
Metrostav 7/2024, Metro je tu s námi 50 let!
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Slovo šéfredaktora
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Traťové tunely úseku I.C
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pražské metro 2024
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – První kilometry
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pohled architekta a památkáře
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Historie projektování
Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Fotoreportáž
Metrostav 7/2024, TEK 2024: Silní navzdory překážkám

TEK 2024: Silní navzdory překážkám

Metrostav 7/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 7/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 7/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 7/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 7/2024, Ocenění

Ocenění

Metrostav 7/2024, Strategicky významná stavba pokročila

Strategicky významná stavba pokročila

Metrostav 7/2024, Metrostav DIZ závod 9

Metrostav DIZ závod 9

Metrostav 7/2024, Nový most přes Orlík má duši

Nový most přes Orlík má duši

Metrostav 7/2024, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 7/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 7/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 7/2024, Fotoreportáž

Fotoreportáž

Metrostav 7/2024, Metro je tu s námi 50 let!

Metro je tu s námi 50 let!

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Slovo šéfredaktora

Metrem 50 let – Slovo šéfredaktora

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Traťové tunely úseku I.C

Metrem 50 let – Traťové tunely úseku I.C

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pražské metro 2024

Metrem 50 let – Pražské metro 2024

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – První kilometry

Metrem 50 let – První kilometry

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Pohled architekta a památkáře

Metrem 50 let – Pohled architekta a památkáře

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Historie projektování

Metrem 50 let – Historie projektování

Metrostav 7/2024, Metrem 50 let – Fotoreportáž

Metrem 50 let – Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Pracovní příležitosti (348464): (2/3) (9 ms)

Rendering Nový most přes Orlík má duši (348462): (1/3) (14 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8964/item1110972-small.jpg

 i8964/item1110974.svg

 i8964/item1110971.svg

 i8964/item1110349-small.jpg

 i8964/item1110350.svg

 i8964/item1110351-small.jpg[p2]

 i8964/vth450419-1.jpg (2x)

 i8964/vth450427-1.jpg (2x)

 i8964/vth450456-1.jpg (2x)

 i8964/vth450445-1.jpg (2x)

 i8964/vth450450-1.jpg (2x)

 i8964/vth450464-1.jpg (2x)

 i8964/vth450474-1.jpg (2x)

 i8964/vth450481-1.jpg (2x)

 i8964/vth450492-1.jpg[p1]

 i8964/vth450506-1.jpg[p1]

 i8964/vth450508-1.jpg[p1]

 i8964/vth450522-1.jpg[p1]

 i8964/vth450526-1.jpg[p1]

 i8964/vth450397-1.jpg[p1]

 i8964/vth450528-1.jpg[p1]

 i8964/vth450623-1.jpg[p1]

 i8964/vth450543-1.jpg[p1]

 i8964/vth450735-1.jpg[p1]

 i8964/vth450604-1.jpg[p1]

 i8964/vth450620-1.jpg[p1]

 i8964/vth450621-1.jpg[p1]