Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

divize 8

Moderní, elegantní, odolný. Nový terminál v Benešově

Od 13. prosince slouží cestujícím v Benešově moderní autobusové nádraží nově propojené podchodem se železniční stanicí. S více než měsíčním předstihem jej dokončil tým divize 8 ve sdružení s firmou IMOS Brno.

Lenka Svobodová, foto archiv stavby

S

edmnáct zastřešených zastávek zatím cestující využívají bez budovy terminálu, kde investor dokončuje prostory pro nájemce. „V provozu je také více než 50 m dlouhý tunel, který autobusové nádraží spojuje se starým podchodem pod železnicí. Dokončeny jsou úpravy okolních ulic, hotové je prostě vše. Dílo je předáno,“ konstatuje vedoucí projektu Ing. Pavel Kalouš. Vedení zakázky po třech měsících převzal od Ing. Tomáše Buriana, kterého v září 2019 divize převelela na stavbu plynovodu Antilopa, kde byl zapotřebí zkušený lídr s perfektní znalostí technické angličtiny.

Zkrácení termínu výstavby se kolegům podařilo díky úspěšné koordinaci prací, kterou přímo na stavbě prováděl stavbyvedoucí Michal Kordula. Příznivě tentokrát přispěla i covidová situace – provoz ve městě se totiž zmenšil na polovinu a stavbařům se podařilo prosadit úpravu etapizace celého díla. „Termín dokončení mohl být ještě o něco kratší, ale v ulici před vlakovým nádražím jsme narazili na více než 150 let starou kanalizaci, která nebyla součástí žádné dokumentace. Do té doby dokonce nikdo nevěděl, kam splašky z nádraží odcházejí. Bylo proto nutné vymyslet způsob, jak původní nádražní odpad napojit na nově budovanou stokovou síť, která v etapě, kdy došlo k nálezu, ještě nebyla dokončená. Zrychlení se nám tak významně zpomalilo,“ vzpomíná Ing. Kalouš.

Zkrácení termínu výstavby pomohla úspěšná koordinace prací i nižší provoz ve městě kvůli covidové situaci

nečekané úpravy

Při projektování za pochodu musel být kompletně upraven projekt venkovních komunikací, který nesplňoval požadavky na budoucí druh provozu, venkovních opěrných stěn i založení velkého ocelového zastřešení nástupišť. Docházelo také ke kolizím s vedením plynu a vody. Sítě byly totiž vedeny v jiné pozici, než měly být, nebo byly v tak špatném stavu, že při pojíždění techniky po pláni docházelo k jejich samovolnému poškozování. „Složité bylo i zúřadování velkého množství změnových listů, které perfektně zvládl přípravář Jiří Němec,“ chválí vedoucí projektu a pokračuje: „Kolegovi Burianovi se podařilo nastavit velmi dobré vztahy s objednatelem a jsem rád, že nyní mohu s klidným srdcem potvrdit, že se nám perfektní spolupráci podařilo udržet až do konce. Velké díky patří celému realizačnímu týmu, kolegům z divizních středisek železobetonů a elektro, kteří pro nás pracovali, a všem, kdo se na stavbě podíleli, včetně pracovníků firmy BES.“  

Funkční a trvanlivé řešení

Stavbaři používali hlavně kámen, beton, ocel, sklo a dřevo. Nejsou to výjimečné materiály, ale jejich kombinací vznikl neobyčejný výsledek. „Kolemjdoucí se sice často ptali, zda na betonové fasádě bude nějaký nátěr a jestli zastřešení nástupišť z cortenového plechu zbrousíme a nalakujeme, nebo konstatovali, že kamenná dlažba je už přežitek. Projektant však v Benešově nemyslel pouze na vzhled terminálu, ale také na jeho trvanlivost. Měl by proto tvořit pěknou a funkční část města po dlouhou dobu,“ zmiňuje inženýr Pavel Kalouš.

číslo

Taková je v tunách hmotnost dvou železničních jeřábů EDK 750, které při statické zatěžovací zkoušce prověřily most přes ulici Průběžná. Akce proběhla v rámci modernizace koridoru v úseku Praha hl. n. – Praha‑Hostivař.

divize 6 a 8

Parkovací dům na Černém Mostě

Řidiči přijíždějící do Prahy od východu směrem na Černý Most na podzim letošního roku určitě uvítají otevření nového parkovacího domu, který nabídne 880 míst pro umístění osobního vozidla, i stání pro držitele průkazu ZTP a cyklisty.

Martina Vampulová, foto archiv stavby

P

arkovací dům o rozměrech 223 × 34 m bude mít 8 půlpater. Zatím jsou dokončeny nezbytné přeložky inženýrských sítí, objekt je založen na pilotách a má hotovou základovou desku (foto). Metrostav zastoupený divizí 8 pracuje na této zakázce ve sdružení s firmou BAK. Divize 6 provádí monolitické konstrukce, divize 8 pak vlastní kapacitou silnoproudé rozvody. Pilotové založení a zajištění stavební jámy měli na starosti kolegové ze společnosti Pragis a o zdravotně-technické instalace se postarají zaměstnanci společnosti Subterra.

„Pro mě osobně je to zajímavá zakázka. Po jedenácti letech práce v divizi 4, kde jsem se věnoval výhradně stavbě mostů, se jedná po výstavbě obří pily pro společnost Labe Wood ve Štětí teprve o můj druhý projekt v oboru pozemních staveb,“ říká vedoucí projektu Ing. Martin Frič a dodává: „Máme už za sebou náročné přeložky sítí a kompletní rekonstrukci přilehlé komunikace. Tu jsme museli stihnout v krátkém, striktně ohraničeném devadesátidenním termínu, kdy byla celá komunikace pro veškerou dopravu uzavřena.“

Vedoucí projektu si s kolegy musel poradit také s odstraňováním značného množství nedostatků a nesrovnalostí v zadávací dokumentaci.

 

Metrostav 01/2021, Slavíme padesátiny!
Metrostav 01/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 01/2021, Noviny nově
Metrostav 01/2021, Metrostav Development
Metrostav 01/2021, Ptáme se
Metrostav 01/2021, Fotosloupek
Metrostav 01/2021, Divize 8
Metrostav 01/2021, Číslo
Metrostav 01/2021, Divize 6 a 8
Metrostav 01/2021, Divize 5
Metrostav 01/2021, Divize 9
Metrostav 01/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 01/2021, Fotoreportáž
Metrostav 01/2021, Slavíme padesátiny!

Slavíme padesátiny!

Metrostav 01/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 01/2021, Noviny nově

Noviny nově

Metrostav 01/2021, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 01/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 01/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 01/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 01/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 01/2021, Divize 6 a 8

Divize 6 a 8

Metrostav 01/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 01/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 01/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 01/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

8

Sending statistics …

Rendering Divize 6 a 8 (81405): (1/2) (0 ms)

Rendering Číslo (81400): (1/3) (3 ms)

Rendering Divize 8 (81398): (1/3) (12 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2431/item97656-small.jpg

 i2431/item97624.svg

 i2431/item97648.svg

 i2431/item97664-small.jpg

 i2431/item97665.svg

 i2431/item97616.svg

 i2431/item97673-small.jpg

 i2431/item97610.svg