Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

1

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

19. ledna 2021

ročník 33

slavíme padesátiny!

Celé Půlstoletí již uběhlo začátkem letošního roku od založení Metrostavu – stalo se tak 1. ledna 1971. Od té doby jeho pracovišti prošly desetitisíce zaměstnanců, za kterými zůstaly tisíce úspěšně dokončených staveb. Pro tehdy novou firmu se stalo kolébkou i perspektivou budování pražského metra. Tato významná a náročná stavba nebyla ovšem zdaleka jediná!

RED, foto archiv Metrostavu a archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy

sal se rok 1971. Pracovníci Vodních staveb dokončili hrubé zemní práce na tělese hráze vodního díla Želivka už jako zaměstnanci Metrostavu z provozní jednotky 6. Jejich kolegové z Jedničky zajišťovali výstavbu stanic metra Budějovická, Pražského povstání a Gottwaldova (dnešní Vyšehrad). Provozní jednotka 2, vybavená prvním nemechanizovaným štítem, pracovala ve Štětkově ulici na Pankráci. Trojku byste zastihli třeba ve stanicích Muzeum a Hlavní nádraží... 

Tenkrát v Opletalově ulici

Krátký exkurz do minulosti ukazuje, že se pracovalo hned na několika stavbách. Tehdejší národní podnik Metrostav byl totiž ustanoven v rámci oborového podniku Vodní stavby, které stavbu pražského metra začínaly. I proto za symbolický okamžik zrození Metrostavu můžeme považovat první úder sbíječky do vozovky v Opletalově ulici, který se odehrál 7. ledna 1966 a slavnostně zahájil výstavbu původně podpovrchové tramvaje (hlavní foto, druhý zprava generální ředitel Vodních staveb Karel Polák).

Na začátku roku 1974 se Metrostavu podařilo úspěšně dokončit první úsek trasy metra C mezi stanicemi Sokolovská (dnešní Florenc) a Kačerov. Po jeho otevření podnik pracoval během druhé poloviny 70. let na všech třech trasách. Souběžně s těmito pracemi se na konci 80. let stává generálním dodavatelem stavby Strahovského tunelu v Praze. A roky běžely. Z národního podniku se stal státní podnik, pak přišlo „zvonění klíčů“ a s ním privatizace a transformace na akciovou společnost. V polovině 90. let Metrostav upevnil své postavení mezi předními stavebními podniky České republiky.

Podnik orientovaný na budování metra dnes nabízí široký sortiment stavební výroby

cesta k silnému koncernu

Do nového tisíciletí firma vstoupila jako stabilizovaná stavební společnost a začátkem roku 2009 vznikla Skupina Metrostav, jejímž úkolem je plánovat strategii, řídit a koordinovat. Ze specializované firmy se tak vyvinul významný koncern, který působí také v zahraničí. Jeho zaměstnanci připravili, řídili i vlastními silami vybudovali stovky podzemních a tisíce nadzemních staveb všech možných druhů, významů či velikostí. 

Nelze zmínit vše, a tak další informace, zajímavosti a historické fotografie vám po celý jubilejní rok budou přinášet následující čísla novin Metrostavu.

Krátce Aktuálně

Zahálka ve správě Metrostav Facility

Naše dceřiná společnost Metrostav Facility od ledna rozšířila své portfolio spravovaných bytů o cca 250 bytových jednotek luxusního projektu Zahálka (foto) v pražských Modřanech. Tyto výškové bytové domy F a G v rámci první etapy s dřívějším názvem Riverpark nedávno dokončily týmy Metrostavu.

podporujeme galerii moderního umění DOX

Ještě drastičtěji než na stavebnictví se boj s koronavirem vloni podepsal na kinech, divadlech a galeriích. Metrostav pomáhá obtížné období přežít několika kulturním institucím, z nichž nejzásadnější podporu poskytuje Centru současného umění DOX. Hrdým partnerem galerie jsme i v roce 2021.

Aktuální informace k opatření Metrostavu kvůli koronaviru

najdou zaměstnanci na intranetu.

Náročné operace v Teplárně Trmice

Vedoucí projektu Ing. Jan Zacharda a jeho tým z divize 3 po výstavbě plynové kotelny v Teplárně Trmice provádí intenzifikaci stávajícího odsíření a vybudování nové SCR jednotky TAIL END (foto). Provedeny byly poslední zdvihy o hmotnosti až 72 tun. Více můžete vidět na videu zde.

 

Metrostav 01/2021, Slavíme padesátiny!
Metrostav 01/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 01/2021, Noviny nově
Metrostav 01/2021, Metrostav Development
Metrostav 01/2021, Ptáme se
Metrostav 01/2021, Fotosloupek
Metrostav 01/2021, Divize 8
Metrostav 01/2021, Číslo
Metrostav 01/2021, Divize 6 a 8
Metrostav 01/2021, Divize 5
Metrostav 01/2021, Divize 9
Metrostav 01/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 01/2021, Fotoreportáž
Metrostav 01/2021, Slavíme padesátiny!

Slavíme padesátiny!

Metrostav 01/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 01/2021, Noviny nově

Noviny nově

Metrostav 01/2021, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 01/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 01/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 01/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 01/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 01/2021, Divize 6 a 8

Divize 6 a 8

Metrostav 01/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 01/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 01/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 01/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

1

Sending statistics …

Rendering Krátce aktuálně (81392): (2/2) (3 ms)

Rendering Slavíme padesátiny! (81391): (1/4) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2431/item97622.svg

 i2431/item97623-small.jpg

 i2431/item97624.svg

 i2431/item97610.svg

 i2431/item97637-small.jpg

 i2431/item97636-small.jpg