Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

divize 5

První český most ve Skandinávii

Dva tunely a most přes Åstfjord na důležité „lososí“ silnici se blíží ke svému zprovoznění. O dílo se zasloužili stavbaři Metrostavu, kteří na této dosud největší zakázce v Norsku prožili nemálo dobrodružství.

Ing. Vojtěch Kostiha, foto Matěj Novotný

Z

mnoha zážitků bych připomněl ten, který nás nejvíce překvapil. Při ražbě menšího tunelu Mjønes jsme objevili nečekaný poklad – narazili jsme na vzácný růžový nerost thulit, který je běžnou součástí šperků. Investor následně uspořádal den otevřených dveří a na něm si zájemci mohli nasbírat a odvézt libovolné množství této horniny,“ prozrazuje Aleš Gothard, ředitel divize 5 a předseda představenstva společnosti Metrostav Norge AS.

Technicky nejpozoruhodnější byl 735 m dlouhý most přes Åstfjord (foto), který vyžadoval unikátní způsob založení. Výzvou byly železobetonové studně s váhou 2 200 tun a vnějším průměrem přes 18 m. Stavbaři je museli postavit na pontonu, zaplavit a potopit do hloubky cca 14 m.

Součástí zakázky byl i tunel Slørdal, který se díky své délce 2 650 m stal největším českým silničním tunelem v Norsku. Dodejme, že silnice Fv. 714 tvoří důležitou dopravní spojnici mezi Trondheimem a ostrovem Hitra, z nějž se vyváží více než třetina všech norských lososů. Proto se tomuto silničnímu tahu přezdívá Lososí cesta.

divize 9

V pardubicích roste nová stavba

Metrostav převzal v areálu Automatických mlýnů další zakázku: stavbaři divize 9 zahájili práce na projektu Výstavba centrálních polytechnických dílen a Galerie města Pardubice, kde vzniknou reprezentativní prostory v podobě městské galerie.

Blanka Růžičková, vizualizace Šépka architekti

N

ový projekt (vizualizace) spočívá v dostavbě v severní části bývalého průmyslového areálu a zahrnuje uzavření severní strany mlýnského nádvoří tak, aby investor mohl do spodní části umístit objekty Galerie města Pardubice a do horní prostory pro budoucí polytechnické dílny.

„Demolice stávajícího skladu mouky je již téměř dokončena,“ říká vedoucí projektu Ing. Milan Voráček. Stavbaře čeká založení objektu a vybudování základové desky pod oběma projekty. Další fází bude stavba železobetonové konstrukce budoucího objektu Centrálních polytechnických dílen. Hotovo by mělo být na jaře roku 2023. „Přestože je stavba svojí konstrukcí a použitými materiály velmi složitá, splnění termínu by mělo být v našich silách,“ věří inženýr Voráček.  

Pohledové betony

Architekti navrhli v celém objektu červeně probarvené pohledové betony a z velké části konstrukce tvořené nebo opláštěné plechem s řízenou korozí, tzv. COR‑TEN. Galerie bude vyzděna z plných pohledových – lícových cihel v českém formátu ručně vyráběných na zakázku.

Skupina Metrostav

Křest pamětní knihy

K příležitosti výročí společnosti vydal Útvar vztahů k veřejnosti unikátní publikaci. V pondělí 11. ledna v 11:11 ji v centrále na Palmovce pokřtili prezident Skupiny Ing. František Kočí a generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran (foto).

Výpravná publikace na zhruba 370 stranách za pomoci dobových fotografií ilustruje bohatou historii firmy. Všichni, kteří Metrostavem během jeho 50leté existence prošli, mají zásluhu na tom, že firma žije dál, a právě o nich a o vás – a především pro vás – je tato kniha.

Každý zaměstnanec obdrží svůj vlastní výtisk během následujících dnů. Přejeme pěkné čtení! S motivem „50“ se budete setkávat také v recepcích v budově centrály i v regionálních pobočkách, na webu Metrostavu a na sociálních sítích. Významné jubileum naší společnosti se odráží i v letošním kalendáři a novoročenkách.

RED, foto archiv Metrostavu


Jihlavská obalovna na sezonu 2021 připravena

Přes nelehký průběh roku 2020 se podařilo úspěšně dokončit výstavbu Jihlavské obalovny, která tak doplnila další část mozaiky do mapy obaloven Skupiny Metrostav.

Obalovna je situována na strategickém místě nedaleko Jihlavy v lomu Bílý Kámen a je primárně určena pro výrobu asfaltových směsí, které se využívají na opravu a výstavbu komunikací a ploch v Kraji Vysočina. Jihlavská obalovna je poslední článek, který podpoří regionální zastoupení našich kolegů ze společnosti Metrostav Infrastructure a.s.

spolupráce v rámci skupiny

Po úspěšném vydání stavebního povolení se naši kolegové z M4 Road Design ve spolupráci s laboratoří SQZ vrhli na vytvoření realizační dokumentace stavby. Tímto bych jim chtěl velmi poděkovat za profesio­nální a rychlou práci, bez které by nebylo možné dotáhnout stavební část tak, aby mohla včas nastoupit společnost Askom s montáží vlastní technologie. Při výstavbě jsme se potýkali s řadou problémů spojených s úbytkem pracovníků a zpožděných dodávek dílčích technologií, avšak se všemi problémy si bravurně poradil vedoucí obalovny pan Ctibor Machálka.

Nyní dokončujeme například zastřešení skládek kameniva, což je velmi důležité především při skladování jemných frakcí kameniva a asfaltového recyklátu. Obalovna je připravena na nejmodernější trendy v silničním stavitelství, ať už se jedná o asfalty s příměsí recyklovaných materiálů nebo výztužných vláken, ale také stále častěji používaných tzv. CRmB směsí, což je technologie přídavku pryžového granulátu do silničního asfaltu a asfaltových směsí.

Ing. Jan Merunka 


Záslužná činnost interních lektorů

Kurzy, semináře, aktivity Centra vzdělávání Skupiny Metrostav jsou připraveny i v současné, specifické době. Na Palmovce, v jednotlivých pracovištích společností Skupiny i při našich regionálních zastoupeních se již od počátku roku rozbíhají vzdělávací akce různorodého zaměření.

Většinu aktivit Centra zabezpečují naši interní lektoři. Systém skupinového vzdělávání je na jejich odpovědné, odborné činnosti postaven. Bez interních spolupracovníků, kteří znají podmínky provozu našich společností i práci svých kolegů z různých pracovišť, by bylo obtížné zabezpečovat kvalifikační potřeby našich týmů. Interní lektoři, kteří se věnují přípravě na své lektorské aktivity ve většině případů ve svém volném čase, přináší do systému vzdělávání také nové postřehy a podněty. Svou činnost zdokonalují v koordinaci s Centrem i v oblasti zavádění nových forem školení. Prohlubování odborné a osobnostní připravenosti lektorů pro jejich působení v aktivitách Centra bude věnována také v letošním roce velká pozornost.

Tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav, i díky účinné spolupráci s odbornými garanty akcí a interními i externími lektory, organizačně v roce 2020 zabezpečil více než 11 000 účastí zaměstnanců našich společností v rozvojových aktivitách. Značná část účastí byla realizována v aktivitách formou e-learningu. Nabídku kurzů pro další období naleznete na stránce Vzdělávání na intranetu Skupiny Metrostav.

Mgr. Zdeněk Kostříž


Nové logo a vizuální identita

Jak již bylo zmíněno na str. 2, naše dceřiná společnost Metrostav Development přichází s novým logem a novou vizuální podobou, která lépe odpovídá charakteru značky a potřebám moderní komunikace.

Jde o první krok k dalšímu upevnění pozice na trhu. Společnost buduje promyšlené stavby, jejichž kvalitu a hodnotu pro lidi a město prověří čas. 

Metrostav Development se chce i do budoucna soustředit na to, aby klienti i dodavatelé firmu vnímali jako značku, která hraje fér, a jako partnera, který dodrží to, na co si s ním podáte ruku.

RED 


Pomoc hendikepovaným

Skupina Metrostav, obl. zastoupení pro Ústecký kraj, věnovalo veslařskému klubu hendikepovaných sportovců Paprsek z.s. z Ústí nad Labem upravenou  stavební buňku, která bude zázemím pro sportovce.

Veslaři buňku využijí nejen jako šatnu a kancelář, ale budou zde umístěny i tři trenažery pro zlepšení výkonů v zimním období. Transport buňky komplikoval úzký viadukt, ale naši zaměstnanci si s tím poradili. 

Bc. Zuzana Savara 

 

Metrostav 01/2021, Slavíme padesátiny!
Metrostav 01/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 01/2021, Noviny nově
Metrostav 01/2021, Metrostav Development
Metrostav 01/2021, Ptáme se
Metrostav 01/2021, Fotosloupek
Metrostav 01/2021, Divize 8
Metrostav 01/2021, Číslo
Metrostav 01/2021, Divize 6 a 8
Metrostav 01/2021, Divize 5
Metrostav 01/2021, Divize 9
Metrostav 01/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 01/2021, Fotoreportáž
Metrostav 01/2021, Slavíme padesátiny!

Slavíme padesátiny!

Metrostav 01/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 01/2021, Noviny nově

Noviny nově

Metrostav 01/2021, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 01/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 01/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 01/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 01/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 01/2021, Divize 6 a 8

Divize 6 a 8

Metrostav 01/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 01/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 01/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 01/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

11

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (81411): (3/3) (0 ms)

Rendering Divize 9 (81407): (3/5) (5 ms)

Rendering Divize 5 (81406): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2431/item97674-small.jpg

 i2431/item97675.svg

 i2431/item97681-small.jpg

 i2431/item97624.svg

 i2431/item97682.svg

 i2431/item97683-small.jpg

 i2431/item97684-small.jpg

 i2431/item97688-small.jpg

 i2431/item99027-small.jpg

 i2431/item97689-small.jpg