Fotoreportáž
Tenkrát na metru aneb lidé první dekády
RED, foto archiv Metrostavu a Miloslav Kolář
Ing. Jaroslav Trpišovský, první ředitel národního podniku Metrostav. Do funkce nastoupil z místa technického náměstka, po letitých zkušenostech z Vodních staveb.
Týmy na jednotlivých projektech i divizích spojovala loajalita pracovníků k celé firmě a jejich ochota společně stavět. Na snímku z roku 1974 je parta předáka Faflíka, která působila na ražených úsecích trasy II. C.
Autopark firmy měl v 70. letech stanoviště na stavebním dvoře Rohanský ostrov a flotilu vozů tvořily zejména Tatry. Za volantem jedné z nich v roce 1980 seděl Josef Fořt.
Strojař Ing. Dobroslav Hřebíček, jehož jméno je spojováno zejména s úspěšným nasazením mechanizovaného štítu pro 1. podchod Vltavy, ale i s řešením mnoha technických problémů. Na výkresu je vidět vlastní razicí štít, na jehož konstrukci se podílel. Tehdy veškeré výpočty prováděl na logaritmickém pravítku, které má v ruce.
Svůj život Metrostavu bezpochyby zasvětil Ing. Jaromír Pavlíček. V počátcích pracoval jako stavbyvedoucí na stanici metra Muzeum, posléze jako hlavní stavbyvedoucí na stanici Vyšehrad, dále Dejvická, později jako vedoucí provozní jednotky 1, ředitel divize 1 a člen vedení. Nyní tento nejdéle zaměstnaný metrostavák zúročuje své celoživotní zkušenosti při řízení kanceláře exprezidenta Jiřího Bělohlava.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda),
David Kalců, DiS. (místopředseda),
Ing. Roman Čech,
Ing. Kateřina Hainzová, MBA,
Ing. Aleš Knobloch,
Mgr. Jana Kořínková, MBA,
Ing. Jitka Neklanová,
Ing. Petr Půta,
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné