Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

divize 6 a 8

Parkovací dům na Černém Mostě

Řidiči přijíždějící do Prahy od východu směrem na Černý Most na podzim letošního roku určitě uvítají otevření nového parkovacího domu, který nabídne 880 míst pro umístění osobního vozidla, i stání pro držitele průkazu ZTP a cyklisty.

Martina Vampulová, foto archiv stavby

P

arkovací dům o rozměrech 223 × 34 m bude mít 8 půlpater. Zatím jsou dokončeny nezbytné přeložky inženýrských sítí, objekt je založen na pilotách a má hotovou základovou desku (foto). Metrostav zastoupený divizí 8 pracuje na této zakázce ve sdružení s firmou BAK. Divize 6 provádí monolitické konstrukce, divize 8 pak vlastní kapacitou silnoproudé rozvody. Pilotové založení a zajištění stavební jámy měli na starosti kolegové ze společnosti Pragis a o zdravotně-technické instalace se postarají zaměstnanci společnosti Subterra.

„Pro mě osobně je to zajímavá zakázka. Po jedenácti letech práce v divizi 4, kde jsem se věnoval výhradně stavbě mostů, se jedná po výstavbě obří pily pro společnost Labe Wood ve Štětí teprve o můj druhý projekt v oboru pozemních staveb,“ říká vedoucí projektu Ing. Martin Frič a dodává: „Máme už za sebou náročné přeložky sítí a kompletní rekonstrukci přilehlé komunikace. Tu jsme museli stihnout v krátkém, striktně ohraničeném devadesátidenním termínu, kdy byla celá komunikace pro veškerou dopravu uzavřena.“

Vedoucí projektu si s kolegy musel poradit také s odstraňováním značného množství nedostatků a nesrovnalostí v zadávací dokumentaci.

divize 5

První český most ve Skandinávii

Dva tunely a most přes Åstfjord na důležité „lososí“ silnici se blíží ke svému zprovoznění. O dílo se zasloužili stavbaři Metrostavu, kteří na této dosud největší zakázce v Norsku prožili nemálo dobrodružství.

Ing. Vojtěch Kostiha, foto Matěj Novotný

Z

mnoha zážitků bych připomněl ten, který nás nejvíce překvapil. Při ražbě menšího tunelu Mjønes jsme objevili nečekaný poklad – narazili jsme na vzácný růžový nerost thulit, který je běžnou součástí šperků. Investor následně uspořádal den otevřených dveří a na něm si zájemci mohli nasbírat a odvézt libovolné množství této horniny,“ prozrazuje Aleš Gothard, ředitel divize 5 a předseda představenstva společnosti Metrostav Norge AS.

Technicky nejpozoruhodnější byl 735 m dlouhý most přes Åstfjord (foto), který vyžadoval unikátní způsob založení. Výzvou byly železobetonové studně s váhou 2 200 tun a vnějším průměrem přes 18 m. Stavbaři je museli postavit na pontonu, zaplavit a potopit do hloubky cca 14 m.

Součástí zakázky byl i tunel Slørdal, který se díky své délce 2 650 m stal největším českým silničním tunelem v Norsku. Dodejme, že silnice Fv. 714 tvoří důležitou dopravní spojnici mezi Trondheimem a ostrovem Hitra, z nějž se vyváží více než třetina všech norských lososů. Proto se tomuto silničnímu tahu přezdívá Lososí cesta.

divize 9

V pardubicích roste nová stavba

Metrostav převzal v areálu Automatických mlýnů další zakázku: stavbaři divize 9 zahájili práce na projektu Výstavba centrálních polytechnických dílen a Galerie města Pardubice, kde vzniknou reprezentativní prostory v podobě městské galerie.

Blanka Růžičková, vizualizace Šépka architekti

N

ový projekt (vizualizace) spočívá v dostavbě v severní části bývalého průmyslového areálu a zahrnuje uzavření severní strany mlýnského nádvoří tak, aby investor mohl do spodní části umístit objekty Galerie města Pardubice a do horní prostory pro budoucí polytechnické dílny.

„Demolice stávajícího skladu mouky je již téměř dokončena,“ říká vedoucí projektu Ing. Milan Voráček. Stavbaře čeká založení objektu a vybudování základové desky pod oběma projekty. Další fází bude stavba železobetonové konstrukce budoucího objektu Centrálních polytechnických dílen. Hotovo by mělo být na jaře roku 2023. „Přestože je stavba svojí konstrukcí a použitými materiály velmi složitá, splnění termínu by mělo být v našich silách,“ věří inženýr Voráček.  

Pohledové betony

Architekti navrhli v celém objektu červeně probarvené pohledové betony a z velké části konstrukce tvořené nebo opláštěné plechem s řízenou korozí, tzv. COR‑TEN. Galerie bude vyzděna z plných pohledových – lícových cihel v českém formátu ručně vyráběných na zakázku.

 

Metrostav 01/2021, Slavíme padesátiny!
Metrostav 01/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 01/2021, Noviny nově
Metrostav 01/2021, Metrostav Development
Metrostav 01/2021, Ptáme se
Metrostav 01/2021, Fotosloupek
Metrostav 01/2021, Divize 8
Metrostav 01/2021, Číslo
Metrostav 01/2021, Divize 6 a 8
Metrostav 01/2021, Divize 5
Metrostav 01/2021, Divize 9
Metrostav 01/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 01/2021, Fotoreportáž
Metrostav 01/2021, Slavíme padesátiny!

Slavíme padesátiny!

Metrostav 01/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 01/2021, Noviny nově

Noviny nově

Metrostav 01/2021, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 01/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 01/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 01/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 01/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 01/2021, Divize 6 a 8

Divize 6 a 8

Metrostav 01/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 01/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 01/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 01/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Divize 9 (81407): (3/5) (4 ms)

Rendering Divize 5 (81406): (1/2) (2 ms)

Rendering Divize 6 a 8 (81405): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2431/item97673-small.jpg

 i2431/item97610.svg

 i2431/item97674-small.jpg

 i2431/item97675.svg

 i2431/item97681-small.jpg

 i2431/item97624.svg

 i2431/item97682.svg

 i2431/item97683-small.jpg

 i2431/item97684-small.jpg